Sv: Det å lese "lette" bøker..
Ja da
På sydenferie i sommer med mann, 5 åring og 3 åring startet jeg med en litt tyngre bok som jeg hadde gledet meg lenge til å lese. Men jeg fant raskt ut at det ikke vår særlig lett når man skal holde øye med barn og alt som skjer rundt på bassenget, og da jeg fant ut at jeg leste samme siden 3 ganger ute å komme bestemte jeg meg for at denne boken ble bare kvelds lesning. Gikk til innkjøp av en triologi av en svanske dame, Denise Rudberg (den hadde de på hotellet ) og det var veldig lettlest og gjorde ikke så mye om jeg ble avbrutt og mistet tråden. Den handlet i stor grad om at de hadde på seg ditt og datt, gikk ut og spiste der, hvordan håret og sminken var, traff de og de, hvor mye de drakk osv...
I løpet av mine 2 uker i syden fikk jeg lest hele triologien jeg - så nå vet jeg alt om overklassen i Stockholm.
Ellers så har jeg lest hele serien om Shoppaholiker Becky, den siste leste jeg på hytta i august. De fleste av bøkene til Marian Keynes, som også er det jeg vil kalle "jente litteratur", har jeg vel også lest.
Når jeg først leser, det går litt i rykk og nap - leser jeg også kvalitetslitteratur, men det avhenger at jeg har tid og ro til å konsentrere meg om det jeg leser. Jeg er ikke flau for å lese lette bøker, men jeg går ikke heller å forteller at jeg har lest det og det. Mannen min er utrolig glad i fiction/fantasy bøker og selv om det er mer akseptert lesning enn "mine" jentebøker mener jeg at det på mange måter er samme enkle litteratur.