Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rasistisk russekort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-14, 22:53   #1
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rasistisk russekort

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det en annen grense for private vs offentlige ytringer mtp hva som anses som rasistiske ytringer? Mannen min mener det. Jeg synes det høres rart ut. Han tenker da på straffbarheten og mener at russekort er en privat ytring, og at grensen for hva du kan straffes for er ekstremt høy dersom det er en privat ytring og ikke en offentlig.

Hva er riktig?

Jeg vet ikke hva som er juridisk riktig. Men umiddelbart tenker jeg at et russekort er en offentlig ytring på linje med å dele ut en løpeseddel. Det gis jo ut til "gud og hvermann", det er ikke noe man for eksempel holder internt i vennegjengen.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 22:55   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg vet ikke hva som er juridisk riktig. Men umiddelbart tenker jeg at et russekort er en offentlig ytring på linje med å dele ut en løpeseddel. Det gis jo ut til "gud og hvermann", det er ikke noe man for eksempel holder internt i vennegjengen.

Nja, hans argument var at han trodde det var definert som en privat ytring fra en person til en annen. Men her var han usikker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 23:11   #3
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er så utrolig mye dumt som står på disse kortene.
Men rasistiske utsagn skal man jo hvertfall holde seg for god til gitt.

Ble nysgjerrig på hva som står jeg å.

Gammel 11-05-14, 23:18   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Hvis skolens navn/logo står på kortet så ef det vel en skolesak?

Det er det jeg også tenker. Skolen har rett til å ta affære om skolens navn brukes på dette russekortet.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Å spre rasistisk propaganda på skolens område vil da fint kunne rammes av skolens reglement.

Ja absolutt!

Jeg vil også gjerne ha prikk om jeg kan få.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.