Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-14, 12:30   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer

Jeg har vært glad i øl siden jeg var helt liten. Jeg fikk smake en bitteliten skvett på julaften hvert år, men aldri mer enn det. Fra jeg var 6 til 12 bodde vi i et land hvor alkohol var forbudt, ergo var det kun alkoholfritt øl å få tak i. Men jeg fikk ikke siden mamma syns det føltes feil og ikke ville at jeg skulle venne meg til smaken.

Jeg har tenkt litt på dette, og må si jeg ikke tror det ville hatt noen negative konsekvenser å gi meg alkoholfritt øl. Når jeg drakk alkohol skulle jeg uansett på fest, hadde det ikke vært øl ville det vært cider eller sprit. (Jeg kommer fra en tid før rusbrus. )
Og jeg anmoder min 18-åring om å holde seg til øl når han drikker alkohol, i mine øyne er det den 'snilleste' drikken. Relativt lav alkoholprosent og full av bobler og kalorier som gjør deg mett i magen.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 12:39   #2
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Det er mye mer kalorier i vin enn øl. :-) (Som en kommentar til at kaloriene i øl metter.)Jeg ser jo at andre nok ville reagert på å se et barn drikke øl, men jeg prøver å lære barna mine å ikke la seg styre av andre så jeg får vel følge opp. Det er uansett på tide at det "typisk norske" synet på alkohol endres.

Jeg elsker smaken av øl, det har jeg gjort siden jeg var liten, og rent kalorimessig er det mye bedre å drikke Clausthaler enn brus.

For øvrig er jeg ikke avholds, men det hadde ikke vært bra å erstatte all øl jeg drikker med alkohol-holdig øl. Ikke drikker jeg alkohol så lenge jeg har barna rundt meg heller. :-)

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 20:47   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det er mye mer kalorier i vin enn øl. :-) (Som en kommentar til at kaloriene i øl metter.)

Men vin har en høyere alkoholprosent sånn at promillen blir høyere av mindre mengder vin enn øl. (Om vi først skal begynne å pirke i detaljer.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.