|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringerJeg har vært glad i øl siden jeg var helt liten. Jeg fikk smake en bitteliten skvett på julaften hvert år, men aldri mer enn det. Fra jeg var 6 til 12 bodde vi i et land hvor alkohol var forbudt, ergo var det kun alkoholfritt øl å få tak i. Men jeg fikk ikke siden mamma syns det føltes feil og ikke ville at jeg skulle venne meg til smaken.
![]() |
#2 |
Tøff
|
![]() Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringerDet er mye mer kalorier i vin enn øl. :-) (Som en kommentar til at kaloriene i øl metter.)Jeg ser jo at andre nok ville reagert på å se et barn drikke øl, men jeg prøver å lære barna mine å ikke la seg styre av andre så jeg får vel følge opp. Det er uansett på tide at det "typisk norske" synet på alkohol endres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Vørterøl, alkoholfritt øl og 13-åringer
Men vin har en høyere alkoholprosent sånn at promillen blir høyere av mindre mengder vin enn øl. (Om vi først skal begynne å pirke i detaljer.)
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|