Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Marikken - på norsk, og annen lite politisk korrekthet

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-14, 10:08   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marikken - på norsk, og annnen lite politisk korrekthet

Disney Junior har vel uansett begrenset interesse når barna begynner å bikke skolealder.

Gammel 20-05-14, 10:43   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Je er ikke så redd for språkbruk, og jeg er heller ikke redd for Ben10, Nichelodeon, Disney og Cartoon Network. Jeg syns Disney junior er en helt forferdelig tannløs kanal, men har ikke hatt noe problem med at Hiawata så på den. Han elsket Little Einsteins og lærte supermasse.

Samtidig syns jeg f.eks. Svampebob, Phineas & Ferb, Class of 3000 (Med André 3000 fra Outkast), Chowder, Cow & Chicken virkelig er perler som jeg syns det er synd å ta bort fra mangfoldet bare fordi man har bestemt seg for at alt på den kanalen er kjipt.

Selvsagt finnes det mindre gode ting der også, og noen helt begredelige greier, men det gjør det jammen meg på NRK Super også.

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Glemmer aldri uttrykket til eldstemann da han så pappaen til Emil dra han i ørene og riste hodet hans frem og tilbake. Men man kam jo snakke om hvordan man trodde man lærte barn lure ting i gamledager.

Sønnen min fikk helt hetta bare av introen til Emil, når faren brøler. Han syns det var en helt forferdelig skummel serie.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-14, 11:05   #3
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Våre barn ser bare nrk super og forhåndsgodkjent netflix. :kniiiiirk:

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-14, 11:14   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Filler'n var første banneord her. Fra Reven Rappo i Dora. Barna har lest Lindgren og vært i Lindgrens verden, men ikke reagert på annet enn at Emil får juling og at Lotta sier nesten banneord. Vi har sagt at det var i gamledager. I Lindgrens verden var banningen dempet, vi så skuespillet det Emil knuste suppebollen. Og nå har eldste hatt gamledager på skolen, og hørt om en lærer som tok med spanskrøret på 1814 dagen. De tar stor avstand fra slik det var i gamledager. . Mine er nok ikke anlagt for banning, så langt. Yngste prøvde seg en kort periode, men fikk lite respons.

Gammel 20-05-14, 14:06   #5
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Alder har jo mye å si her. Jeg ser de to eldste her i huset gradvis har utviklet seg fra kun å se på tegnede serier (ville aldri se ordentlige mennesker), til nå å foretrekke serier som omhandler barn og ungdom. Så det er jo en fase som egentlig går av seg selv. Så har vi minstemor på 6 som nok blir pushet litt av sine søsken, og også ser på mange av de samme seriene som dem.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Samtidig syns jeg f.eks. Svampebob, Phineas & Ferb, Class of 3000 (Med André 3000 fra Outkast), Chowder, Cow & Chicken virkelig er perler som jeg syns det er synd å ta bort fra mangfoldet bare fordi man har bestemt seg for at alt på den kanalen er kjipt.

Det meste av dette liker de her i huset, + at de elsker 'Jessie', 'Big time rush', 'Kicken it', 'iCarly', 'Austin og Ally', 'To konger' - ja jevnt over det meste av serier på Disney channel, Disney XD og Nickelodeon. De liker humoren, de liker litt enkle drama, de liker litt kjæresterier og de liker musikken.
Lillebror har Big Time Rush på Spotifylisten sin, og har nettopp fått en av låtene deres som ringetone. Så det er jo en annen verden enn når de satt og sang sammen med Agent Oso.

Men da de var vesentlig yngre var disse kanalene både uaktuelle og uinteressante. Da var det NRK super og Disney jr (Playhouse Disney) som gjaldt, uten at vi gjorde noe bevisst rundt det. Det andre var for de store. Men så gled man bare etter hvert over i fase 2.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.