|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreMen hva regnes som voksenbackup?
![]() |
![]() |
#42 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreJeg har forresten reist fra mine over flere dager og dratt utenlands. De var hjemme og gikk på skole. Da tenkte jeg egentlig det motsatte av 007, jeg passet på at jeg ikke var borte fredag og lørdag kveld. Hverdag klarer de fint alene, og besteforeldrene bor 10 minutters kjøring unna. Jeg kommer til å gjøre det igjen til høsten.
![]() |
#43 |
maler
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreVoksenbackup tenker jeg er noen som bor max noen få minutter unna og som ungdommen vet man kan ta kontakt med hvis det blir trøbbel.
![]() |
#44 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreJeg hadde ikke tvunget han med om det var andre, gode alternativ feks besteforeldre. Hjemme helt alene kommer an på 16-åringen, noen takler det helt fint, andre ikke. Vi som flyttet hjemmefra som 16-åringer mener nok at han burde klare det, men 16-åringer er ulike. Ellers er det golfbane på Nøtterøy om du får han med i pinsen. På Tjøme også.
![]() |
#46 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre
Jeg FIKK ikke være med familien på ferie den sommeren jeg fylte 17. Tuller ikke. De fleste jeg har sagt dette til reagerer veldig. Men det er sant. De tok medlillesøsteren min på 14 på utenlandstur den sommeren. Jeg hadee ikke ytret noe ønske om å være hjemme, men det måtte jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Samme her!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreEldste blir nok ikke noe problem å ha med på ferie til han er 16-17 år, hvis ikke noe drastisk skjer med personligheten hans. Lillebror er 3.5 år yngre, og så lenge han er med så er storebror med. Tro jeg. Håper jeg. Jeg regner med at vi vil prøve å tilpasse ferien slik at de har lyst til å bli med. Den ene broren til mannen har fremdeles med seg gutta sine på ferie, og de er 25 og 22 år gamle. Det må sies at han eldste har en kromosomfeil, så han er med uansett. De to har vært med foreldrene sine på ferie hele veien. Men han yngste har selvfølgelig vært på ferier alene også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Nå også i farger
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreVet. Men nå feier dette seg bare inn i rekka over ganske mye annet mine foreldre gjorde som andre fikk bakoversveis av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja, riktignok hadde vi en hund som måtte passes, men likevel. Jeg kjenner på den enda, faktisk. Fordi jeg ofte har følt meg ekskludert i familien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreJeg har en yngre bror, han blir 18 i august, han gidder ikke reise på ferie med mine foreldre. Men det som gleder ett søsterhjerte er at han vil reise hele ferien vår, 2-3 uker, med oss i Norge og Danmark.
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreJeg tviler på at vi har noen besteforeldre som orker å ha ansvaret for tenåringsgutter om 5-6 år. Så da får vi bare finne på morsomme ting som forhåpentligvis fenger de. Eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Personlig pessimist
|
Mine foreldre hadde ikke tatt med meg på ferie da jeg var 17, altså. I like liten grad som det hadde falt meg inn å være med.
![]() |
![]() |
#56 |
Nå også i farger
Falt deg inn å være med? Er det en selvfølge at 17-åringer ikke ønsker å være med familien på ferie? Vår ferie er tilpasset alle aldre, de små og de store. 4 uker i Thailand med de opplevelser som finnes der er like artig for alle. Ferie i Legoland kan jeg forstå ikke er så stas da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreJeg regner med at mine med glede blir med meg på ferie til de er godt oppi 20-åra. Ikke fordi de er mammaunger eller uselvstendige, men fordi vi aldri har hatt råd til å reise på ferie hvert år (annet enn til feriehuset seks timers kjøring herfra) og "større" ferier derfor fortsatt er en happening som de sikkert vil ha med seg framover også.
![]() |
#58 |
Personlig pessimist
|
![]() |
![]() |
#59 |
Nå også i farger
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreJeg er helt rolig og blodtrykket stabilt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Personlig pessimist
|
Jeg håper jo guttene vil være med oss på ferie lenger enn jeg var! Og jeg innbiller meg at jeg vil være villig til å legge opp til det i større grad enn mine foreldre gjorde.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|