Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Den nyeste lange shoppingtråden (IV)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-14, 10:37   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den nyeste lange shoppingtråden (IV)

Fine kjoler, Filifjonka og Kanina! Din kunne jeg glatt ha giftet meg i, Filifjonka.

Jeg har vært i København, og oppsøkte en butikk mocci har tipset om i tråden: Mania Copenhagen. Jeg bare . Jeg kunne svidd av tusenvis av kroner der, og de hadde masse kult tilbehør i tillegg til at det var kjolehimmelen.

Jeg kjøpte en rød kjole med hvite prikker som jeg ikke finner på nettsidene, og en helt fantastisk bambikjole, som er mitt beste kjolekjøp på år og dag. Jeg finner bare et bittelite bilde av den, så jeg lar det stå til og viser frem et bilde av kjolen på meg også, hvor mønsteret kommer bedre frem.

I tillegg kjøpte jeg en slik Danefæ-jakke som slaraffen har vist frem i gult tidligere i tråden. Men jeg feiget ut og kjøpte svart.

Og så har jeg bestilt bikinier:

Det er samme modell som jeg har hatt før, så det er et trygt nettkjøp.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv  
Gammel 11-06-14, 10:41   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fin kjole og bikini!

Den hvite kjolen kunne jeg også godt ha giftet meg i. Men jeg tror ikke jeg skal være brud flere ganger, det får holde med to.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 11-06-14, 10:43   #3
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Så fin kjole og bikini!

Den hvite kjolen kunne jeg også godt ha giftet meg i. Men jeg tror ikke jeg skal være brud flere ganger, det får holde med to.

Vi har faktisk 15 års bryllupsdag i dag, og jeg kjenner at jeg gjerne kunne feiret dagen i denne kjolen. Men det får bli bambi i stedet!

Xian er ikke aktiv  
Gammel 11-06-14, 10:45   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer, feiring i bambikjole passer perfekt.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 11-06-14, 13:01   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg finner bare et bittelite bilde av den,

Ta daaah!:

Og gjett hvem som, til tross for smekk på fingrene med påbud om kjolestopp minst fram til jul, har bestilt en helt maken kjole. Den var jo fantastisk! Jeg er litt usikker på om de sender til Norge, men jeg har nå sendt dem bestillingsmail.

Jeg la også inn bestilling på denne på salg til nærmest halv pris med tanke på mer høstlige dager:

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 11-06-14, 13:10   #6
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ta daaah!:

Og gjett hvem som, til tross for smekk på fingrene med påbud om kjolestopp minst fram til jul, har bestilt en helt maken kjole. Den var jo fantastisk! Jeg er litt usikker på om de sender til Norge, men jeg har nå sendt dem bestillingsmail.

Jeg la også inn bestilling på denne på salg til nærmest halv pris med tanke på mer høstlige dager:

Jaggu, hvordan klarte du det?!

Damen i butikken er svært hjelpsom, og jeg vet mocci har bestilt derfra, så det går sikkert fint. (Hvis ikke skal jeg innom igjen i sommerferien, og kan ta den med til Norge for deg.)

Skræbbis, håper du blir like fornøyd som meg. (P.S. Kjolene er ganske store i str.)

Xian er ikke aktiv  
Gammel 11-06-14, 13:27   #7
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

For å være helt ærlig: Jeg aner ikke. Jeg fulgte samme framgangsmåte med kjole nr. 2, og der var det lille bildet det beste jeg klarte. Men noen ganger er det de dummeste bøndene som får de største potetene.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 13-06-14, 09:04   #8
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Damen i butikken er svært hjelpsom, og jeg vet mocci har bestilt derfra, så det går sikkert fint. (Hvis ikke skal jeg innom igjen i sommerferien, og kan ta den med til Norge for deg.)

Skræbbis, håper du blir like fornøyd som meg. (P.S. Kjolene er ganske store i str.)

Ja, jeg har kjøpt 2 kjoler fra Mania Copenhagen på nettet. Da har jeg bare sendt dem en epost og så har de ordnet det. Det går så fint så.

Jeg sikler litt på denne soppkjolen, http://maniacopenhagen.dk/toj/kjoler...-elfworld.html
Kjenner jeg meg selv rett så er det ikke lenge før den er hos meg. Jeg har allerede 4 Mania kjoler.

Sist redigert av mocci : 13-06-14 kl 09:09.
mocci er ikke aktiv  
Gammel 01-07-14, 11:50   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Ja, jeg har kjøpt 2 kjoler fra Mania Copenhagen på nettet. Da har jeg bare sendt dem en epost og så har de ordnet det. Det går så fint så.

Jeg sikler litt på denne soppkjolen, http://maniacopenhagen.dk/toj/kjoler...-elfworld.html
Kjenner jeg meg selv rett så er det ikke lenge før den er hos meg. Jeg har allerede 4 Mania kjoler.

Dere andre som kikket på disse kjolene hos Mania Copenhagen - har dere hørt noe eller fått klærne? Jeg sendte en bestilling og fulgte opp med en mail, men har verken sett snurten av noen kjole eller fått noe svar på mailen. Dette er vel nå snart tre uker siden.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 01-07-14, 16:16   #10
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Bluen, jeg fikk svar på min første mail til dem etter et par dager, men hadde da bestemt meg for å droppe kjøpet siden vi skal til Køben i slutten av juli.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 02-07-14, 09:30   #11
mocci
Retromum

mocci sin avatar

mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Dere andre som kikket på disse kjolene hos Mania Copenhagen - har dere hørt noe eller fått klærne? Jeg sendte en bestilling og fulgte opp med en mail, men har verken sett snurten av noen kjole eller fått noe svar på mailen. Dette er vel nå snart tre uker siden.

Jeg var senest i kontakt med Mania for et par dager siden. De svarte i alle fall raskt på denne epostadressen, maniacph@live.dk
Jeg fant faktisk soppkjolen på en lokal butikk her i Norge så jeg har ikke kjøpt noe direkte fra Mania siden begynnelsen av dette året. De har også lagt om nettsiden siden mitt forrige kjøp, tidligere måtte man sende dem en epost da webshopen kun var ment for danske kunder. Jeg vet ikke hvordan det er nå, kan norske kunder handle direkte fra webshopen?
En annen sak kan være at kjolen har blitt sendt men ligger til tollbehandling? Det tar nemlig evigheter.
Tror jeg hadde sendt dem en epost for å finne ut status for bestillingen.

Gammel 03-07-14, 11:22   #12
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Så kjipt! Hun virket både ivrig og serviceinstillt hun som driver butikken, så det var litt rart. Vi er på Nordsjælland nå, og skal sikkert inn til København en dag. Om det viser seg at bestillingen din ikke er sendt, kan jeg kjøpe med kjolen for deg.

Xian er ikke aktiv  
Gammel 03-07-14, 11:45   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjipt! Hun virket både ivrig og serviceinstillt hun som driver butikken, så det var litt rart. Vi er på Nordsjælland nå, og skal sikkert inn til København en dag. Om det viser seg at bestillingen din ikke er sendt, kan jeg kjøpe med kjolen for deg.

Hun skriver nå at hun har svart meg den 12. juni, men den mailen har jeg ikke sett noe til. Meldingen nå er at de "ikke umiddelbart" sender til andre land enn Danmark, men at de kan finne ut noe ved "et minimumskøb for 800" (kjolen jeg bestilte, lå vel på 799). De tar 300 kr ekstra i porto og administrasjonsgebyr, skriver hun. Med toll og tull i tillegg blir det jo altfor mye. Tusen takk for tilbudet, Xian! Det er veldig snilt. Om du ser den fuglekjolen i str. S, og den ikke ser ut til å være altfor stor i størrelsen, vil jeg veldig gjerne ha den. Og jeg kan selvsagt overføre penger på flekken!

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 13-06-14, 08:56   #14
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Fine kjoler, Filifjonka og Kanina! Din kunne jeg glatt ha giftet meg i, Filifjonka.

Jeg har vært i København, og oppsøkte en butikk mocci har tipset om i tråden: Mania Copenhagen. Jeg bare . Jeg kunne svidd av tusenvis av kroner der, og de hadde masse kult tilbehør i tillegg til at det var kjolehimmelen.

Jeg kjøpte en rød kjole med hvite prikker som jeg ikke finner på nettsidene, og en helt fantastisk bambikjole, som er mitt beste kjolekjøp på år og dag. Jeg finner bare et bittelite bilde av den, så jeg lar det stå til og viser frem et bilde av kjolen på meg også, hvor mønsteret kommer bedre frem.

Weeeeeeeee, den bambikjolen er helt fantastisk! Jeg har også kjøpt den. Jeg elsker Maniakjolene!!

Gammel 13-06-14, 09:27   #15
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Weeeeeeeee, den bambikjolen er helt fantastisk! Jeg har også kjøpt den. Jeg elsker Maniakjolene!!

Det var med tungt hjerte jeg måtte prioritere bort revekjolen, som vel var den første du viste frem her, mocci. (Den ligger ikke på nett lenger, men de hadde et par stykker igjen i butikken.) Ellers må jeg bare takke for tipset; denne butikken blir fast post ved København-besøk fremover.

Xian er ikke aktiv  
Gammel 13-06-14, 09:28   #16
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Hm, jeg har ennå ikke fått svar på mailen jeg sendte dem. Noen, kanskje mocci, som vet om/når de svarer på slike henvendelser?

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 13-06-14, 10:52   #17
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hm, jeg har ennå ikke fått svar på mailen jeg sendte dem. Noen, kanskje mocci, som vet om/når de svarer på slike henvendelser?

Jeg har pleid å få svar samme dag eller dagen etter når jeg har sendt epost. Jeg har sendt til denne epost adressen: maniacph@live.dk
Du kan også ta kontakt med dem på FB siden deres, send dem en melding der også.

Gammel 13-06-14, 11:13   #18
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Jeg har pleid å få svar samme dag eller dagen etter når jeg har sendt epost. Jeg har sendt til denne epost adressen: maniacph@live.dk
Du kan også ta kontakt med dem på FB siden deres, send dem en melding der også.

Takk for tips. Jeg brukte en annen mailadresse først, så kanskje jeg når fram på din måte.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 14-06-14, 22:01   #19
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Ooooops...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (93,5 KB, 66 visninger)
Krem er ikke aktiv  
Gammel 13-06-14, 10:48   #20
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Det var med tungt hjerte jeg måtte prioritere bort revekjolen, som vel var den første du viste frem her, mocci. (Den ligger ikke på nett lenger, men de hadde et par stykker igjen i butikken.) Ellers må jeg bare takke for tipset; denne butikken blir fast post ved København-besøk fremover.

Ja, den revekjolen er så digg! Bare hyggelig å bidra med litt shopping glede. Spre det gode kjolebudskap so to speak.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.