|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Kronprinsfamilien og skolevalgJeg innrømmer det. Jeg har tenkt litt på dette i morges, og jeg synes faktisk at det er mer og mer problematisk at den kommende norske dronningen skal gå på en internasjonal skole. Både den eksplisitte kritikken av den norske skolen som ligger i at de mener at man må gå på en engelskspråklig skole for å bli god nok i engelsk. Og at de ønsker at hun ikke skal kjenne og leve i det norske systemet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg
Veldig godt sagt!
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Jeg ønsker en sterk offentlig skole - ikke at de beste lærerne og de mest ressurssterke elevene søker seg til privatskoler. Det er negativt for hele samfunnet.
|
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Sv: Kronprinsfamilien og skolevalgJeg er republikaner, og jeg blir ikke mindre overbevist om det av denne saken.
Dette er ekstremt viktig. Grunnen til at vi har gode velferdstilbud i Norge, er nettopp at middelklassen benytter seg av dem. Forskning viser at økt privatisering sannsynligvis vil gi et dårligere offentlige tilbud på sikt.
|
|
|
|
#5 |
|
Fjellpiper
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kidding, right?
|
Dessverre ja. Vi hadde tenkt å prøve å få lillesøster inn dit neste år vha søskenprioritering; det kan vi sikkert skyte en lang hvit pil etter nå.
|
|
|
|
#7 |
|
Sånn passe sane
|
Ja!
|
![]() |