|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Private telefonsamtaler i butikkenDet er mange mennesker her i landet som viser total mangel på innsikt når det gjelder mobilbruk og hva som skal sies når og hvor. Jeg har ufrivillig overhørt mange rare samtaler, når folk sitter og plaprer i kontorlandskap, på toget, flyplasser etc. Og selv om jeg ikke kjenner personene så er det ganske ubehagelig til tider å omtrent bli påtvunget historier jeg ikke ønsker. Det er lett å si at det er bare å overhøre, men med mindre jeg stapper ørepropper i ørene så er det vanskelig å la være.
![]() |
#2 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Private telefonsamtaler i butikkenHva gjorde man egentlig før mobilens tid? Jeg mener, når du visste at du skulle snakke med noen andre på telefonen om PRIVATE ting, dro du med deg telefonapparatet ut på terrassen i rekkehuset? Tok du samtalen i en telefonboks på nærmeste kjøpesenter? For de aller, aller fleste ville det være naturlig å ha private samtaler i litt mer private omgivelser enn køen på REMA.
![]() |
#3 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Private telefonsamtaler i butikken
Der fikk du meg til å tenke på en episode jeg opplevde på hurtigbåten for mange år siden, lenge før mobilen inntok landet iallefall. Det var en søndag midt på dagen, og en dame stod i telefonkiosken på båten og la ut om festen hun hadde vært på dagen før, mennene hun hadde rotet med, hvor full hun ble, og hvordan hun til slutt hadde havnet i fyllearresten, med påfølgende lange utbrodering om hvordan det var der og at hun måtte tisse i et hull i gulvet. Hele båten fikk med seg denne samtalen, for hun var rimelig høylydt. Etterhvert klarte en jo ikke å skjule hvor morsomt en syntes det var (tragikomisk er vel rette ordet) og vi satt og smålo hele gjengen.
![]() |
#4 |
Ustabil
|
![]() Sv: Private telefonsamtaler i butikken
Jeg stusser litt på hvor i verden dere bor. Før i tiden... ja, mange snakket også "før i tiden" privat utendørs. Blant annet i telefonkiosker. Før i tiden hadde ikke alle fasttelefon hjemme (og snakker vi om skikkelig "før i tiden" så var det ventelister for å få installert telefon), så skulle de snakke med noen så var det å gå i nærmeste telefonkiosk. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|