Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva er trygt å spise i syden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-14, 00:48   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er trygt å spise i syden?

Jeg ville styrt unna kuleis i isbarer og slikt, samt softis.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 08:54   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg ville styrt unna kuleis i isbarer og slikt, samt softis.

Vi har levd på gelatio i to uker. (Men italienere har fersk is, lite listeria i den, tenker jeg.)

Vi spiser alt nesten overalt. Litt mer forsiktige i Asia.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 09:00   #3
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har levd på gelatio i to uker. (Men italienere har fersk is, lite listeria i den, tenker jeg.)

Vi spiser alt nesten overalt. Litt mer forsiktige i Asia.

Vi spiser også det meste overalt, også frukt og grønt som ikke er skrelt. Mamma kokte og skåldet tomatene. Det blir hakket for komplekst for meg.

Vi tror det var akkurat den italienske isen som gjorde 3 av 8 syke i vårt følge ifjor. Lillesøster var dårlig nesten en uke og gikk ned mange kilo. Ikke moro.
Men jeg spiser italiensk is igjen, men antagelig ikke mot slutten av en varm dag fra isbarer.

Gammel 17-07-14, 09:05   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forskjell på italienske oser også. Generelt er det høy kvalitet, men vi har Fartet over halve Italia og sett isbarer som virker mer snuskete enn andre også. Men generelt er de jo veldig stolte av isen sin og den skal være nylagwr hver dag.

Er ikke skeptisk en plass. Den eneste tingen jeg ikke liker å kjøpe, er ferie oppskåret frukt som selges på strendene.

I Malaysia har jeg blitt sjuk. Flere ganger. Men vsnskelig å si hva det har vært, det har vært på lange backpackerturer. Den ene gangen var på en buffet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 14:20   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er forskjell på italienske oser også. Generelt er det høy kvalitet, men vi har Fartet over halve Italia og sett isbarer som virker mer snuskete enn andre også. Men generelt er de jo veldig stolte av isen sin og den skal være nylagwr hver dag.

Jepp, og vi spiste et sted det så bra ut. Vi hadde spist der mange ganger før. Men jeg tror likevel at klokken 2100 om kvelden kan det ha sneket seg oppi små bakteriebomber når det er såpass varmt hele dagen.

Generelt kan man jo bli matforgiftet overalt, men det går helst bra med visse forholdsregler. Men om jeg lett reagerte på mat, ville jeg vært mer forsiktig, og da ville jeg nok vært ganske måteholden med frukt og grønt som ikke kan skrelles tror jeg.

Gammel 17-07-14, 09:14   #6
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Plankebiff er ikke trygt, ikke pga kjøttet, men planken. Og restauranter med skitne og mangelfulle toaletter styrer vi unna. Tenker at da er det så som så med resten av hygienen også. Vi har reist ganske mye både med og uten barn, og aldri vært syke eller tatt noe for magen. Bortsett fra da jeg var gravid, da drakk jeg Biola naturell noen uker i forkant og drakk Actimel under ferien.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.