Sv: All inclusive - hva tenker du?
Jeg vil ikke bruke verdifull ferie- og familietid på å sende ungene på bamseklubb. Jeg vil være sammen med dem hele deres våkne tid og kose meg med dem, oppleve ting med dem og bruke ferien på å spleise oss sammen som familie. Ungene har godt av å lære seg å ikke bli underholdt hele tiden, de blir roligere og mer fleksible av det. Min mann og jeg er utrolig romantiske etter ungene har lagt seg. Da sitter vi på terrassen og leser bok i stillhet, mumser på noe godt og drikker vin.
Vi har innimellom reist på charter, men stort sett restplass, ellers har det vært for dyrt for oss. Vi har alltid laget mat selv, minst to-tre måltider, og kun hatt lunsj eller middag ute. Vi har også brukt charter som utgangspunkt for videre reise, før det ble lett å søke frem rimelige flybilletter. Leid bil og reist rundt eller faktisk forlatt leiligheten helt i noen dager for å finne på noe et annet sted i nærheten.
Folk må gjøre som de vil på ferie, men det må være helt ok å mene at AI har noen sider som er forkastelige. Jeg har jobbet mange år i turistbransjen selv og har alltid vemmes over mengdene med mat vi kastet etter alle buffet-måltider. Tallerkenservering er og blir bedre, med tanke på svinnet. Feks laget vi alltid eggerøre av 140 egg til 70 gjester. 2 egg pr person er normal beregning. Det var nesten alltid bare første 35 som fikk eggerøre og så kastet vi masse eggerøre. Om folk vil ligge 14 dager ved bassenget eller bruke ferien på å rappellere, seile, dykke eller gå i fjellet eller litt av hvert har jeg ingen mening om. Men sløsing og utarming av lokalt næringsliv kan man mene noe om.