|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Cameron - gutten som har levd før på Bara
Eh? Er du seriøs? Det er nå langt flere rapporterte tilfeller om mennesker som f.eks. healer andre enn hva det er av rapporter om at man har sett en gud eller fem.
|
|
|
#62 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror du misforstår. Jeg synes det er forskjell mellom noen som har en tro på en gud (som de vanligvis selv vet er hinsides enhver vitenskapelig teori) og noen som tror at det virkelig finnes spøkelser, men at vitenskapen ikke har funnet ut om dem ennå.
|
|
|
#63 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Cameron - gutten som har levd før på BaraJeg ser absolutt ingen forskjell der. Vitenskapen kan ikke bevise at det ikke eksisterer en gud mindre enn de kan bevise at det ikke eksisterer et spøkelse.
|
|
|
#64 |
|
Glamorøs
|
Sv: Cameron - gutten som har levd før på BaraHvorfor er det vitenskapet som skal bevise at det ikke eksisterer? Hvorfor kan ikke de som tror på det bevise at det gjør det? Det er jo de som tror, ergo sitter på "bevisene".
|
|
|
#65 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Cameron - gutten som har levd før på BaraFordi det heter "tro" muligens.
|
|
|
#66 |
|
Pauset
|
Sv: Cameron - gutten som har levd før på BaraNå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg har lest en bok om en indisk jente, tror jeg det var. Hun ble født i en landsby i India (eller noe sånt). Etterhvert som hun ble større begynte hun å snakke en dialekt som ikke passet der hun bodde. Hun fortalte at hun var gift, hvordan huset så ut, hun hadde en sønn osv. Hun var veldig glad i sine svigerforeldre og kunne si navnet på dem osv. Etterhvert ble dette sjekket. Jenta fikk reise til denne byen. Hun traff mannen hun hadde vært gift med og sine svigerforeldre.... osv. En ganske fantastisk historie. Det kan jo selvfølgelig være en god historie, men jeg vil ikke avfeie det som vrøvl. Samtidig som jeg ikke vil påstå at dette ER sant. Like lite som jeg vil nekte for at denne gutten har levd før. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Pauset
|
Jeg kan ikke bevise mine opplevelser på det åndelige planet. Jeg kan bare si at det var min opplevelse av det og for meg var det virkelig. For meg er det bevis nok. Kanskje vi skal være såpass ydmyke at vi aksepterer at alt ikke kan bevises? Sånn er det bare.... |
|
|
|
|
|
#68 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
#69 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Cameron - gutten som har levd før på BaraFor å ha ting på det rene; JEG tror ikke. Jeg tror at åndelige opplevelser er like ekte som en sinnssykdom. Men jeg går vanligvis ikke rundt og kaller folk for sinnssyke særlig ofte.
|
|
|
#71 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Veldig enig. Søren og. Gikk glipp av det jeg også. Tror så absolutt at det er noe mer mellom himmel og jord. Det opplevde vi når Nicholas døde. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#73 |
|
The Million Dollar Man
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Cameron - gutten som har levd før på BaraDere er alle tragiske!
|
|
|
#76 |
|
By the Sea
|
Sv: Cameron - gutten som har levd før på BaraJeg tror vi lever flere liv. Jeg så ikke på programmet igår. Men jeg synes det er leit om gutten husker sitt forrige liv så klart og er sorgtynget pga. det.
|
|
|
#77 |
|
Shake it out!
|
Skal ikke kjefte, jeg synes du er klok, jeg!
|
|
|
#79 |
|
By the Sea
|
Nå vil jeg bare presisere at jeg ikke tenker at andre må tro det samme som meg, tilhøre en religion eller noe annet konkret. Jeg tenker på åndelighet i sin mest løse definisjon - tid til ettertanke, ro, kontakt med sitt sanne jeg bak hverdagens kjas&mas. Og en åpenhet for at vi er del av en større sammenheng.
|
|
|
#80 |
|
Pauset
|
|
|
|
|