|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Kan du svømme? | |||
| Ja |
|
185 | 97,37% |
| Såvidt/nesten |
|
5 | 2,63% |
| Nei |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan du svømme?Jeg kan svømme, men har aldri vært videre flink til det. Jeg kaver litt mye og akterspeilet er av den tyngre sorten som dermed gir litt flytebøyeeffekt
|
|
|
#82 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Kan du svømme?
Har du prøvd?
|
|
|
#83 |
|
Plæstic pusher
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Kan du svømme?Jeg kan svømme, men når jeg svømmer i havet er jeg livredd for at noen skal komme å ta meg underifra. Det skrives kanskje ikke sånn, men. Det samme gjelder i grunn ferskvann også pga. gjeddefaren. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Kan du svømme?Tja... eg KAN symje, men det er ikkje sprekt. Eg greier å holde meg flytande og komme meg framover. Kan også ta sånne brysttak og spenne frå meg bakover, så jo.. Men eg hadde ikkje hatt sjangs i litt straum eller bølger. Har hatt symjing på skulen i 9 år. Eg var kanskje betre før. Foreldra mine på litt over 70 kan ikkje symje. Ingen har lært dei det; og dei vaks begge opp på gard eit stykke frå sjø, og bading begrensa seg nok til vassing. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Hørtes ut som meg dette! Det med dusjen også |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Kan du svømme?Vi hadde båt da jeg var barn, og ja, jeg kan svømme. Var også aktiv i konkurranser en gang i tiden. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan du svømme?Jeg kan, men er ikke så glad i å bade på steder der man f.eks må svømme. Jeg er litt redd for skumle ting skal komme opp og ta meg
|
|
|
#88 |
|
Superaktiv
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
Sv: Kan du svømme?Ja jeg kan svømme, men har veldig vannskrekk så jeg bader aldri alene i sjøen! Og i ferskvann bader jeg ALDRI!
|
|
|
#89 |
|
Står på egne ben
Sv: Kan du svømme?Jeg kan svømme, men er ingen god svømmer. Liker ikke å svømme langt, lenge på dypt vann eller i sjø med strøm/store bølger. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Kan du svømme?Ja, eg kan svømme. Eg elskar å bade, stupe, hoppe og plaske. Gjerne frå svaberg og stupetårn :barnslig: |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan du svømme?Ja det kan jeg.
|
|
|
#92 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Kan du svømme?Ja eg kan symje, har spelt vannpolo, og vært på kurs i synkronsvømming.
Da jeg var "trener" diskuterte de og mente at det var best at ungene lærte seg crawl først, for da ble de vant med å ha hodet under vann, og at det var lettere å lære seg bryst etterpå. Men jeg fikk ikke med meg konklusjonen. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
One of These Days
|
Sv: Kan du svømme?Ja, jeg kan svømme og har livredningssertifikat. Må oppdatere det til høsten. Jeg er veldig sjokkert over hvor mange barn som ikke kan svømme. Synes nok det var tidlig å kutte tilbudet om svømmeopplæring til alle barn i Osloskolene. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Ustabil
|
Sv: Kan du svømme?Jeg ser det blir stilt spørsmål ved årsaker til dårlige svømmeferdigheter. Jeg kan egentlig bare svare for meg selv. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Ferdig!
Sv: Kan du svømme?Ja, det kan jeg. Synes det er viktig å kunne og begge ungene mine har gått på svømmeopplæring. Eldste lærte å svømme helt av seg selv da hun var 5,5 år. Minste er litt mer skeptisk til vann og gikk et helt svømmekurs uten å få vann i håret. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Det burde det helt klart! Men jeg ser det likevel som mitt ansvar, på samme måte som at jeg ikke forventer at andre (skolen eller barnehagen) skal lære henne å sykle eller å knyte skoene sine. Men jeg innser at ikke alle tenker slik, så god svømmeundervisning i skolen vil være den beste garanti for at flest mulig lærer å svømme. Det er jo tross alt viktigere for sikkerheten å kunne svømme enn å kunne sykle, selv om sykling er noe man har mer nytte av i dagliglivet.
|
|
|
#100 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Kan du svømme?Jepp, jag simmar som en fisk |
|
|
|