Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du svømme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan du svømme?
Ja 185 97,37%
Såvidt/nesten 5 2,63%
Nei 0 0%
Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-07, 23:43   #81
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du svømme?

Jeg kan svømme, men har aldri vært videre flink til det. Jeg kaver litt mye og akterspeilet er av den tyngre sorten som dermed gir litt flytebøyeeffekt

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 13:02   #82
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Lille Ru: Vil brystsvømming være kjappere med klær på altså? Jeg hørte nemlig at crawl var lurt, for det er enklere teknikk hvor jeg også vil svømme fort. Stemmer ikke det da? Søren heller, nå melder jeg meg på nytt teknikkurs. Dette er jo så viktig.

Har du prøvd?

Jeg har svømt med klær på mange ganger, og crawl blir fort alt for tungt. Jeg svømmer alltid bryst når jeg må svømme med klær på (hvilket er minst en gang i året).

Gammel 19-05-07, 15:47   #83
Sulphur
Plæstic pusher

Sulphur sin avatar

Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Jeg kan svømme, men når jeg svømmer i havet er jeg livredd for at noen skal komme å ta meg underifra. Det skrives kanskje ikke sånn, men. Det samme gjelder i grunn ferskvann også pga. gjeddefaren. Det blir ikke mye svømming på meg, med andre ord. Svømmehallen har jeg aldri tid til å dra i, og jeg tør ikke dra alene med to barn. De er for små til det enda. Men jeg kommer absolutt til å lære de å svømme.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 16:43   #84
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tja... eg KAN symje, men det er ikkje sprekt. Eg greier å holde meg flytande og komme meg framover. Kan også ta sånne brysttak og spenne frå meg bakover, så jo.. Men eg hadde ikkje hatt sjangs i litt straum eller bølger. Har hatt symjing på skulen i 9 år. Eg var kanskje betre før. Foreldra mine på litt over 70 kan ikkje symje. Ingen har lært dei det; og dei vaks begge opp på gard eit stykke frå sjø, og bading begrensa seg nok til vassing.

Eg får forøvrig litt sånn hyperventilering når eg får vatn i ansiktet. Når eg dusjar. Det seier jo sitt

Eg kan, men himla dårlig. Svarte ikkje på spørsmålet då.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:34   #85
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Tja... eg KAN symje, men det er ikkje sprekt. Eg greier å holde meg flytande og komme meg framover. Kan også ta sånne brysttak og spenne frå meg bakover, så jo.. Men eg hadde ikkje hatt sjangs i litt straum eller bølger. Har hatt symjing på skulen i 9 år. Eg var kanskje betre før. Foreldra mine på litt over 70 kan ikkje symje. Ingen har lært dei det; og dei vaks begge opp på gard eit stykke frå sjø, og bading begrensa seg nok til vassing.

Eg får forøvrig litt sånn hyperventilering når eg får vatn i ansiktet. Når eg dusjar. Det seier jo sitt

Eg kan, men himla dårlig. Svarte ikkje på spørsmålet då.

Hørtes ut som meg dette! Det med dusjen også

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:35   #86
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde båt da jeg var barn, og ja, jeg kan svømme. Var også aktiv i konkurranser en gang i tiden.
Har i tillegg dykkersertifikat.
Mine barn gikk på svømmekurs som 4 åringer, og begge kan svømme.
Mannen svømmer også.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:43   #87
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan, men er ikke så glad i å bade på steder der man f.eks må svømme. Jeg er litt redd for skumle ting skal komme opp og ta meg

Syntes det er greit å svømme i svømmebasseng.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 22:54   #88
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Ja jeg kan svømme, men har veldig vannskrekk så jeg bader aldri alene i sjøen! Og i ferskvann bader jeg ALDRI!

Gammel 21-05-07, 00:08   #89
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan svømme, men er ingen god svømmer. Liker ikke å svømme langt, lenge på dypt vann eller i sjø med strøm/store bølger.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 11:12   #90
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, eg kan svømme. Eg elskar å bade, stupe, hoppe og plaske. Gjerne frå svaberg og stupetårn :barnslig:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:38   #91
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Ja det kan jeg.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:54   #92
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ja eg kan symje, har spelt vannpolo, og vært på kurs i synkronsvømming.

Avsluttet min svømmekarriere som "trener".

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er bedre å lære seg å svømme brystsvømming, det er mye mer anvendelig, og lettere om man skulle bli nødt til å svømme med klær på f.eks.

Da jeg var "trener" diskuterte de og mente at det var best at ungene lærte seg crawl først, for da ble de vant med å ha hodet under vann, og at det var lettere å lære seg bryst etterpå. Men jeg fikk ikke med meg konklusjonen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 15:06   #93
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje annemede og jeg må holde svømmekurs for Foreldreportalens brukere?

Gammel 22-05-07, 19:52   #94
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg kan svømme og har livredningssertifikat. Må oppdatere det til høsten. Jeg er veldig sjokkert over hvor mange barn som ikke kan svømme. Synes nok det var tidlig å kutte tilbudet om svømmeopplæring til alle barn i Osloskolene.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:53   #95
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har forresten lært at det er viktigst å lære og flyte på ryggen. Det er det som redder liv, men dette er blant veldig små barn altså.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 23:39   #96
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns man burde ha svømmeundervisning i skolen!

Gammel 23-05-07, 13:25   #97
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser det blir stilt spørsmål ved årsaker til dårlige svømmeferdigheter. Jeg kan egentlig bare svare for meg selv.

Vi hadde svømmeundervisning på skolen fra et visst klassetrinn (var det tredje, tro, husker ikke). Men jeg lærte ikke å svømme før jeg gikk i sjette klasse, og da bare så vidt jeg holdt meg flytende. Jeg er redd for vann. Rett og slett. Og mye av svømmeundervisningen bidro til å styrke min vannskrekk. Blant annet "leker" av typen "epler og pærer" hvor alle skulle ha hodet under vann - jeg hatet det, og grudde meg, og jukset og lurte meg unna. Vi skulle også hoppe fra kanten - noe jeg ikke turte fordi jeg da fikk hodet under vann.

Så var det selve svømmingen - jeg gjorde den vanlige feilen at jeg holdt hodet krampaktig høyt over vannet, og da synker selvsagt kroppen. Vi skulle ha "flytetrening", dvs ligge på magen i vannet med ansiktet under vann, så skulle vi få "bevis" for at vi ikke kom til å synke. Jeg ble panisk. Flyte på rygg var det eneste jeg faktisk turte, og det er jeg flink til den dag i dag.

Hvis jeg skal driste meg til en konklusjon på egne vegne: jeg tror ikke at økt svømmetrening nå vil hjelpe meg. Jeg tror heller ikke at mer svømming på skolen ville hjulpet meg. Det som VILLE hjulpet meg var om noen hadde tatt vannskrekken min på alvor og gitt meg et tilpasset opplegg ut i fra det. Jeg tror ikke jeg er den eneste med vannskrekk, og jeg tror det ville vært lurt å se at svømming ikke er annerledes enn andre fag og idretter - vi stiller alle med ulikt utgangspunkt. Noen trenger å øve mye på svømmetakene, andre trenger å bli fortrolig med vannet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 15:08   #98
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja, det kan jeg. Synes det er viktig å kunne og begge ungene mine har gått på svømmeopplæring. Eldste lærte å svømme helt av seg selv da hun var 5,5 år. Minste er litt mer skeptisk til vann og gikk et helt svømmekurs uten å få vann i håret.
Det kurset som ungene har gått på er ikke et rent svømmeopplæringskurs, men har hovedvekt på å bli trygg i vannet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 15:51   #99
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns man burde ha svømmeundervisning i skolen!

Det burde det helt klart! Men jeg ser det likevel som mitt ansvar, på samme måte som at jeg ikke forventer at andre (skolen eller barnehagen) skal lære henne å sykle eller å knyte skoene sine. Men jeg innser at ikke alle tenker slik, så god svømmeundervisning i skolen vil være den beste garanti for at flest mulig lærer å svømme. Det er jo tross alt viktigere for sikkerheten å kunne svømme enn å kunne sykle, selv om sykling er noe man har mer nytte av i dagliglivet.

Jeg konstaterer med en viss lettelse at de aller, aller fleste FP-brukerene er svømmedyktige, og at ingen vedgår at de ikke kan svømme i det hele tatt.

Gammel 23-05-07, 21:46   #100
Stina
Nybegynner

Stina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jepp, jag simmar som en fisk

Stina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.