Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Smører du matpakkene kvelden før?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Smører du matpakkene kvelden før?
Ja, og den smaker finfint 31 23,85%
Jeg smører for hele uka og fryser ned. Det smaker helt kurant! 1 0,77%
Nei, jeg liker matpakkene min ferskest mulig. 88 67,69%
Leverpostei 10 7,69%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-14, 08:23   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Nei.

Tidligere hadde vi en barnehage hvor barna fikk lunsj og frukt/knekkebrød, og da hendte det at vi smurte frokost-matpakken kvelden før.
Nå som vi har SFO-barn som spiser så seint som kl. 14-15, og et barnehagebarn som får restene av frokosmatpakken omtrent til samme tid, synes jeg at maten blir for gammel.

Gammel 14-08-14, 08:33   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Mann og barn smører ved frokostbordet. Jeg spiser knekkebrød på jobben. Om jeg trenger en matpakke så smører jeg også ved frokostbordet. Vi sitter jo der likevel, og det tar ikke så lang tid. Jeg synes jeg merker forskjell på matpakker som har ligget over natten eller ikke, og siden matpakker er kjedelig nok, så er det greit å gjøre dem så fristende som mulig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 08:46   #3
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nei.

Tidligere hadde vi en barnehage hvor barna fikk lunsj og frukt/knekkebrød, og da hendte det at vi smurte frokost-matpakken kvelden før.
Nå som vi har SFO-barn som spiser så seint som kl. 14-15, og et barnehagebarn som får restene av frokosmatpakken omtrent til samme tid, synes jeg at maten blir for gammel.

Dette er jo et poeng - ungene mine spiser matpakkene sine til frokost 08.15, boksene oppbevares i kjøleskap i barnehagen, slik at evt rester kan spises ved fruktmåltidet rundt 14-15. Men ellers er jo mye av det de spiser her uansett ting som står i kjøleskap, så om det ligger "ferdigmontert" 6 timer ekstra gjør liksom ikke så mye forskjell.

Gammel 14-08-14, 09:11   #4
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Dette er jo et poeng - ungene mine spiser matpakkene sine til frokost 08.15, boksene oppbevares i kjøleskap i barnehagen, slik at evt rester kan spises ved fruktmåltidet rundt 14-15.

Samme her.

Mannen smører faktisk gjerne matpakkene i 18-tiden dagen før. Det går helt fint. Men jeg merker stor forskjell på holdbarheten i kjøleskapet på bruk av kjøpebrød vs. hjembakt brød. De få gangene vi har kjøpebrød synes jeg matpakkene holder seg langt dårligere.

Gammel 14-08-14, 09:19   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nei.

Det kan jeg forstå. Her er det bare eldstemann som har matpakke, og den spises før kl 11 på dagen. Minsten får alle måltidene i barnehagen.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.