Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-07, 14:17   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?

Men har dere motforestillinger som angår bivirkninger som nerver, verk, allergi... ?

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 15:12   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Men har dere motforestillinger som angår bivirkninger som nerver, verk, allergi... ?

Ja! Eg har aldri vore allergisk mot noko, men etter at eg tok hol i ørene som 10-åring kan eg knapt ha noko metall mot huda utan å få utslett og klø. Ørepynt kan eg berre bruke nokre timar i slengen utan at holet vert rødt og klør.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 15:59   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner en som driver med akupunktur, og han lar ikke barna sine få hull i ørene. Det er en del punkter i ørene som kan være temmelig uheldige å treffe. I tillegg til dette er jo faren for allergier. Niesene mine har fått hull i ørene tidlig, og det er ikke få ganger de har hylt fordi øredobbene har festet seg i noe, eller at de har mistet nok en dobb. Jeg ser en hel del bakdeler, og ingen fordeler i det hele tatt faktisk. Så nei. Her blir det ikke hull i ørene på en god stund enda. Jeg ser for meg 10 år som en mulig aldersgrense, men det er jo ikke sikkert hun vil ha hull i ørene engang. Snuppa selv synes det er fint med ørepynt, og jeg svelget en liten kamel, og kjøpte magnetdobber på glitter. De bruker hun av og til. Det kan jo være et ok kompromiss.

Jeg synes det er litt rart at små barn får dette bare de spør etter det selv, min lille frøken har i årenes løp spurt etter/ ønsket seg mye rart. Det betyr ikke at det er noe hun skjønner omfanget av, eller at det er noe hun vil ha glede av i årevis.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 16:04   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Nei, jeg må innrømme at jeg ikke har det. Jeg har allergi, ikke nikkelallergi og kan bruke alt av fake og juggel uten at det gir utslett. Verk hadde jeg aldri, heller ikke søsteren min, som fikk hull i ørene samtidig som meg.

Nerver sitter det vel ikke så mye av i øreflippen eller? Her tenker vel kritikerne mer på de som tar hull i ørene høyere opp, der hvor det er brusk. Det er vel like ille som å ta hull i tungen vil jeg tro ettersom man da ødelegger nervetråder. I øreflippen eller i skinnet ved navelen (ja, jeg har navlepiercing også) er det ikke mye nerver å snakke om tror jeg. Mulig jeg tar feil her.

Jeg synes faktisk det er mer merkelig at familier med allergier velger å ha hund/katt/andre husdyr, men det er vel fordi jeg plages noe veldig dersom jeg må omgås pelsdyr pga. pelsmidd-allergi, akkurat som en som har hatt mye trøbbel med hull i ørene ikke forstår at folk vil gi barna sine hull i ørene.
Min datter kan f.eks. ønske seg hund og katt så mye hun bare orker, men hun kommer aldri til å få det så lenge hun bor hjemme, pga. min allergi.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.