|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Jeg reagerte også på utsagnet om "at så mange som mulig får delta". Er det mindre ille at bare én ikke får være med, liksom?
|
|
|
#2 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!
Etter det jeg skjønte var det i fritid. Men jeg synes det er hårreisende uansett, hvis det er ment å være en klassetur for "samhold i klassen". Rektor og lærerne må også tenke seg om to ganger. Hvis de får fri med lønn har jo rektor velsignet det. Og lærerne er med på ekskluderingen. De burde etter mitt syn si at hvis ikke alle er med kan ikke skolen gi fri eller ha noe med det å gjøre. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Jeg vil jo tro at det er verre å være 1 av 2 enn 1 av 37. Men det viser vel at dersom så mange har problemer med å komme opp med pengene, så er ambisjonsnivået for turen for høyt. Jeg vil tro at grunnen til at en londontur blir såpass dyr er at flyprisene blir mye høyere fra nordnorge. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Det jeg synes du skal gjøre, er å si at dette er helt unødvendig og antakelgivis ulovlig. Og be om at denne type turer stoppes. Gratisprinsippet i skolen er så utrolig viktig.
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Det har vært tatt opp gang på gang og vært i lokalavisen flere ganger. Det som har forandret seg er vel at turen nå legges til enten høst eller vinterferien. For før satt de som ikke fikk være med igjen på skolen. Men blir spennende å se hvordan denne saken utvikler seg og om det kommer klare retningslinjer for hva som er tillatt. Nå er det noen år før det er aktuelt for vår del, men jeg kommer nok til å si min mening dersom de fortsatt har denne turen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
For det første: Om man har råd selv, er det like god grunn til å sette ned foten. Og penget er at man trenger ikke nekte egne barn å delta. Man kan - med det regelverket som finnes i dag - forlange at turen stoppes. Hvis rektor ikke forstår det, løfter man saken til kommunenivå. Hvis ikke de skjønner at dette er feil, går man til Utdanningsdirektoratet eller FUG.
|
|
|
|
#7 |
|
|
Nemlig! |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|