Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cameron - gutten som har levd før på Barra

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-07, 21:29   #121
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cameron - gutten som har levd før på Barra

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Dette var vel ikke så vel gjennomtenkt før du skrev det ned?

Jeg syntes bl.a. ElinM og Zöe bidrar med utrolig mye matnyttig på slutten i tråden her. Veldig bra med litt fakta og ikke kun flåsete bemerkninger.

Jeg er også blant de som er overbevist om at livet her på jorden kun er deler av vår eksistens. Det er ikke her vi lever ut våre glansdager men heller her vi skal lære oss å leve riktig - på alle måter.

Litt fakta?! Utdyp, takk.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 21:39   #122
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Også spørs det selvsagt hva slags relevanse det har i det hele tatt at det kanskje finnes spøkelser, når de uansett aldri viser seg for noen som vil undersøke dem, og så å si aldri viser seg til noen som ikke tror på dem, og bare når de selv vil. Etter min mening er det i så fall totalt irrelevant for verden.

... men høyst relevant for enkeltmennesker som opplever det, vil jeg tro.
Om en av mine avdøde familiemedlemmer hadde gitt meg et tydelig tegn på at de fortsatt eksisterer i en annen dimensjon, ville jeg blitt så glad! ( Evt. tissa i buksa av skrekk ... )

Gammel 23-05-07, 21:44   #123
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ønske jeg ikke trodde på spøkelser, for jeg blir så vanvittig redd når jeg er alene på kveldene. Øksemordere og alt annet kan bare komme og true meg, det er SPØKELSER jeg er redd for.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 23:01   #124
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Jeg elsker konspirasjonsteorier!! Det og "likner på"-leken er en favoritthobby her i heimen .

Jeg jobber for tiden med en større konspirasjonsteori rundt lottomaskinen på Hamar. Det er noe snusk der, noe de holder hemlig for "oss" Jeg vinner jo aldri

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 08:31   #125
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Et eller annet sier meg at du ville blitt kjempeglad om dette hadde blitt 100% bevist og allment akseptert?

Og om det skulle være sånn, så skader det ikke å åpne døra en millimeter på gløtt for allerede nå... ; )

Jeg vil heller gjøre det beste for å forbedre situasjonen vi vet vi er i, enn å håpe å tro på ikke-håndfaste ting.

Selvfølgelig, jeg er fullstendig klar over at det er mye "der ute mellom himmel og jord " som ikke kan forklares av vitenskapen, men jeg er generelt skeptisk til spøkelser, synske, mennesker som husker tidligere liv og romvesener.

At jeg ikke sitter spikret til "Åndenes hus" betyr ikke at jeg ikke tenker over og vurderer "uforklarlige ting", men jeg sluker heller ikke moteriktig forskning på sjel og himmel uten å stille spørsmål ved det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 08:34   #126
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var vel ikke så vel gjennomtenkt før du skrev det ned?

Jeg syntes bl.a. ElinM og Zöe bidrar med utrolig mye matnyttig på slutten i tråden her. Veldig bra med litt fakta og ikke kun flåsete bemerkninger.

Jeg er også blant de som er overbevist om at livet her på jorden kun er deler av vår eksistens. Det er ikke her vi lever ut våre glansdager men heller her vi skal lære oss å leve riktig - på alle måter.

Ikke gjennomtenkt? Fordi du ikke er enig? Nei, jeg satt ikke en halvtime og funderte på hvordan jeg skulle ordlegge meg, plukket opp kilder og linker osv, men så startet jeg også innlegget med "Jeg tror". Hvis det at man ikke kommer med fakta er et tegn på flåsete bemerkninger, vil jeg si at denne tråden florerer av flåsete innlegg. Noe den i såfall MÅ gjøre, siden dette er noe vi kun kan uttale oss om på grunnlag av egne erfaringer og meninger, og ikke fakta.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 09:23   #127
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg jobber for tiden med en større konspirasjonsteori rundt lottomaskinen på Hamar. Det er noe snusk der, noe de holder hemlig for "oss" Jeg vinner jo aldri

Jeg kan fortelle deg hva det er de holder hemmelig for "dere", og det er at det er en helt sinnsykt forsvinnende liten sjanse for å vinne. Omtrent samme sjanse som for å se et spøkelse .

Gammel 24-05-07, 09:45   #128
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Og enda mer skeptisk til at noe som opplagt er traumatisk for en liten tass blir brukt som tv-underholdning.

Dette er det eneste jeg klarer å tenke på gjennom diskusjonen. Hvordan kan voksne bruke barn på en slik måte? I underholdningsøyemed. Det syns jeg er forkastelig.

Jeg så ikke programmet. Jeg liker ikke programmer som eksponerer barn i sårbare situasjoner.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 14:16   #129
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Jeg kan fortelle deg hva det er de holder hemmelig for "dere", og det er at det er en helt sinnsykt forsvinnende liten sjanse for å vinne. Omtrent samme sjanse som for å se et spøkelse .

Hvafforno!
Men noen her inne mener det er en fair sjans for at spøkelser finnes, så da er det jo i teorien en mulighet for syv rette

Gammel 24-05-07, 14:17   #130
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Dette er det eneste jeg klarer å tenke på gjennom diskusjonen. Hvordan kan voksne bruke barn på en slik måte? I underholdningsøyemed. Det syns jeg er forkastelig.

Jeg så ikke programmet. Jeg liker ikke programmer som eksponerer barn i sårbare situasjoner.

Denne må jeg bare signere 100%!

Gammel 24-05-07, 14:21   #131
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hvordan kan voksne bruke barn på en slik måte? I underholdningsøyemed. Det syns jeg er forkastelig.

Jeg er helt enig. Hva jeg ev. måtte mene om temaet er relativt uviktig. Det er uansett forkastelig å eksponere et barn på denne måten.

Jeg ser generelt ikke på denne typen programmer. Eller rettere sagt, gjerne programmer som omhandler forskning om slike temaer, men ikke ti ville hester hadde fått meg til å sette meg ned å se på "Åndenes makt" eller "Fornemmelse for mord". De er bare spekulative.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 14:53   #132
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg ser generelt ikke på denne typen programmer. Eller rettere sagt, gjerne programmer som omhandler forskning om slike temaer, men ikke ti ville hester hadde fått meg til å sette meg ned å se på "Åndenes makt" eller "Fornemmelse for mord". De er bare spekulative.

Dette fikk meg til å tenke på en programserie som går her borte (dvs. på amerikansk tv) som heter "Ghost Hunters". Der er det privatpersoner som får hjelp av "ghost hunterne" til å finne ut om det ER spøkelser og om folk har rett i sine antakelser om at det skjer uforklarlige ting i hjemmet ders, eller om det bare er innbillning og tullball. De aller fleste gangene finner de spøkelser og gjenferd filmer dem med nattkameraer og uv-kameraer, og finner historien bak disse spøkelsene. Jeg tror det er MYE filmtriks i slike typer serier, men allikevel synes jeg det er fascinerende underholdning.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ghost_Hunters

http://www.scifi.com/ghosthunters/

Gammel 24-05-07, 14:55   #133
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hi hi - jeg tror i det minste jeg har større sjanse for å vinne i Lotto enn å se et spøkelse.

Gammel 24-05-07, 15:26   #134
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dette fikk meg til å tenke på en programserie som går her borte (dvs. på amerikansk tv) som heter "Ghost Hunters". Der er det privatpersoner som får hjelp av "ghost hunterne" til å finne ut om det ER spøkelser og om folk har rett i sine antakelser om at det skjer uforklarlige ting i hjemmet ders, eller om det bare er innbillning og tullball. De aller fleste gangene finner de spøkelser og gjenferd filmer dem med nattkameraer og uv-kameraer, og finner historien bak disse spøkelsene. Jeg tror det er MYE filmtriks i slike typer serier, men allikevel synes jeg det er fascinerende underholdning.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ghost_Hunters

http://www.scifi.com/ghosthunters/

Jeg holder på med sesong 2 nå, synes det er kjempespennende! Det beste er jo at de ikke går inn for å BEVISE at spøkelser finnes, men helt motsatt, de skal MOTBEVISE det, og det klarer de i ca. 80 % av tilfellene. Jason, som startet TAPS, tviler jo sterkt på at spøkelser finnes selv, og har kun et par ganger motvillig gått med på at noe overnaturlig skjer i en bygning, siden de ikke har kunnet forklare det på noen andre måter. Syns det er utrolig spennende.

Forresten, de fleste gangene finner de IKKE spøkelser. Jeg har snart sett hele sesong 1 og 2, og det er vel kun i 2-3 av episodene de har funnet "noe". Resten har hatt helt naturlige forklaringer.

Gammel 24-05-07, 16:44   #135
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg holder på med sesong 2 nå, synes det er kjempespennende! Det beste er jo at de ikke går inn for å BEVISE at spøkelser finnes, men helt motsatt, de skal MOTBEVISE det, og det klarer de i ca. 80 % av tilfellene. Jason, som startet TAPS, tviler jo sterkt på at spøkelser finnes selv, og har kun et par ganger motvillig gått med på at noe overnaturlig skjer i en bygning, siden de ikke har kunnet forklare det på noen andre måter. Syns det er utrolig spennende.

Forresten, de fleste gangene finner de IKKE spøkelser. Jeg har snart sett hele sesong 1 og 2, og det er vel kun i 2-3 av episodene de har funnet "noe". Resten har hatt helt naturlige forklaringer.

Ja, jeg synes også det er utrolig spennende! Nå i juni kommer det helt nye episoder.

Gammel 24-05-07, 16:51   #136
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikkert noe for meg Vi har uforklarlige ting som skjer i vårt hus til tider, spesielt når noen flytter inn eller ut.. Men nå er det mange år siden, heldigvis.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 19:29   #137
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg vil heller gjøre det beste for å forbedre situasjonen vi vet vi er i, enn å håpe å tro på ikke-håndfaste ting.

For meg er det ingen motsetning mellom disse tingene. Det å ta ansvar for å skape en bedre verden er en viktig del av mitt livssyn ( holisme ).

Gammel 24-05-07, 19:44   #138
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

For meg er det ingen motsetning mellom disse tingene. Det å ta ansvar for å skape en bedre verden er en viktig del av mitt livssyn ( holisme ).

Samme her.

Gammel 24-05-07, 21:35   #139
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Akkurat dette synet finner vi i alle religioner. Altså at vi skal lære oss å leve riktig eller være gode mennesker. Dersom vi gjør gode ting vil det hjelpe oss på andre siden...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 21:39   #140
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter hva jeg har hørt eller om det var lest så var reinkarnasjon i kristendommen også. De fjernet det på et møte i Kristianopel en gang på 1500-tallet (her er jeg ikke 100 % sikker på sted og tid). De ville ikke at folk skulle tro at "uansett så får jeg et nytt liv". Egentlig har vel dette ikke så mye med Cameron å gjøre. Det var noe jeg kom på når vi begynte å snakke religion.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.