|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Sv: SushiVi kjøpte et startkit første gangen. Der var det makimatter, rullematter, sushiris, sushieddik og sikkert noe wasabi og syltet ingefær. Det var greit første gangen, men nå kjøper vi produktene hver for seg i butikken, det er nok billigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: SushiTak for tips alle sammen.
Smørfisk?
![]() |
#3 |
Tøff
|
![]() Sv: SushiDet som kalles smørfisk og brukes i sushi er egentlig en annen fisketype; Escolar. Vær klar over at dette er en fisk det advares mot å spise rå, den inneholder en fettype som kan gi veldig ubehagelige bieffekter om den spises rå. Det er en fisketype som bør varmebehandles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Sushi
Aldri hørt om. Men da tror jeg at jeg står over den. Takk for info.
![]() |
#5 |
Klar
|
Oi, det visste jeg ikke. Jeg har fått smørfisk servert på flere sushisteder. Kan man anta at de vet hvordan man behandler den da, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Trøtt
|
Smørfisk var veldig "in" på sushisteder for 8-10 år siden, men jeg trodde de fleste hadde sluttet med den nå. Siden det er i rå tilstand den kan gi diaré tviler jeg på at sushisjappene behandler den riktig.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|