Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-06, 19:36   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Uff da Hattifnatten, det var dramatisk kakebaking!

Ellers: Her var det mye snacks! LilleLeo, flotte bilder!

Jeg lagde italiensk ferskendessert med ett eller annet slags chili/tacokrydder istedetfor kanel. Det skal være ferskenbiter, sitron, melis og kanel, men jeg skulle forte meg og tok altså feil krydderglass. Det ble ikke vellykket.

Og så husker jeg veldig godt da jeg var liten, og moren min lagde kålruletter som ble festet sammen med tannpirkere, hun hadde bare glemt å tenke på at de var med peppermyntesmak.

Søsteren min laget en utrolig overdådig kake til morsdagen da hun var liten. Masse pynt og godteri og krem, men så oppdaget vi plutselig at den ikke sto på fat ... den var ferdig pyntet, men sto rett på benken. Da vi skulle få den over på fat så falt den i gulvet. Men vi fikk den opp, og den ble spist. Søsteren min og jeg lagde mye mat da vi var små, og var ikke redde for å gi oss ut på ting. Da jeg var 10, broren min 8 og søsteren min 6, hadde jeg lært å lage komper på skolekjøkkenet. En dag mens foreldrene våre var ute og plukket bær, bestemte vi oss for å overraske dem med komper. Vi hadde skrelt en svær balje med poteter, fått opp kjøttkverna og var godt i gang da hele kjøkkenbenken deiset i gulvet og poteter (hele og oppmalte) skvatt. Kjøkkenbenken var litt ukurant festet og uten skap under akkurat der. Men vi klarte å få lagd komper til slutt. Når jeg tenker på det nå så var vi jo ikke så store.

En gang for mange år siden lagde jeg en kald potetsalat med reddiker, selleristang og oljedressing. Jeg fikk den geniale ideen å bruke restene av denne i en slags varmrett som jeg stekte i en form i ovnen. Jeg vet ikke om det å varme opp reddiker muligens er et absolutt fy-fy, jeg har ihvertfall ikke gjort det siden. Det luktet helt GRUSOMT og gikk rett i søpla.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.