Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-06, 20:36   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Uff da Hattifnatten, det var dramatisk kakebaking!

Ellers: Her var det mye snacks! LilleLeo, flotte bilder!

Jeg lagde italiensk ferskendessert med ett eller annet slags chili/tacokrydder istedetfor kanel. Det skal være ferskenbiter, sitron, melis og kanel, men jeg skulle forte meg og tok altså feil krydderglass. Det ble ikke vellykket.

Og så husker jeg veldig godt da jeg var liten, og moren min lagde kålruletter som ble festet sammen med tannpirkere, hun hadde bare glemt å tenke på at de var med peppermyntesmak.

Søsteren min laget en utrolig overdådig kake til morsdagen da hun var liten. Masse pynt og godteri og krem, men så oppdaget vi plutselig at den ikke sto på fat ... den var ferdig pyntet, men sto rett på benken. Da vi skulle få den over på fat så falt den i gulvet. Men vi fikk den opp, og den ble spist. Søsteren min og jeg lagde mye mat da vi var små, og var ikke redde for å gi oss ut på ting. Da jeg var 10, broren min 8 og søsteren min 6, hadde jeg lært å lage komper på skolekjøkkenet. En dag mens foreldrene våre var ute og plukket bær, bestemte vi oss for å overraske dem med komper. Vi hadde skrelt en svær balje med poteter, fått opp kjøttkverna og var godt i gang da hele kjøkkenbenken deiset i gulvet og poteter (hele og oppmalte) skvatt. Kjøkkenbenken var litt ukurant festet og uten skap under akkurat der. Men vi klarte å få lagd komper til slutt. Når jeg tenker på det nå så var vi jo ikke så store.

En gang for mange år siden lagde jeg en kald potetsalat med reddiker, selleristang og oljedressing. Jeg fikk den geniale ideen å bruke restene av denne i en slags varmrett som jeg stekte i en form i ovnen. Jeg vet ikke om det å varme opp reddiker muligens er et absolutt fy-fy, jeg har ihvertfall ikke gjort det siden. Det luktet helt GRUSOMT og gikk rett i søpla.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:04   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Og så husker jeg veldig godt da jeg var liten, og moren min lagde kålruletter som ble festet sammen med tannpirkere, hun hadde bare glemt å tenke på at de var med peppermyntesmak.

Barnehagen hadde vernissage før sommerfesten, hvor de hadde laget kanapeer, med peppermyntetannpirkere. Var litt spesielt med ost, paprika og pølsebit med en anelse peppermynte.

Venninnen min og jeg lagde også endel mat som små, med vekslende hell. Salat med rå poteter f.eks. Våre laidbacke hippieforeldre spiste det faktisk og påsto de likte det. Eneste var tantes forholdsvis nye kjærste, han var ikke så godt vant med barn og hold på å komme med et høylytt utbrudd før tante kjørte en albue i siden hans og han m-m-m'et han også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:08   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lagde også endel mat sammen med en venninne i ung alder. Vi lagde bakepulverpizza med elgkjøttdeig, og da vi oppdaget at vi hadde glemt bakepulveret strødde vi det på toppen av pizzaen istedet.
Det går heller ikke så bra å bruke rå elgkjøttdeig på pizza og sette den rett i ovnen, den trenger nok litt mer steking.
Men man lærer jo av å feile.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:10   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja nå minte Maximillia meg på at eplekake med karri ikke er noe å skryte av det heller. Faktisk er det ikke godt i det hele tatt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:13   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ja nå minte Maximillia meg på at eplekake med karri ikke er noe å skryte av det heller. Faktisk er det ikke godt i det hele tatt.

Det hørtes faktisk helt forferdelig ut. Endel av de andre krydderfeilene som har blitt nevnt har jeg tenkt litt sånn "Tja, kanskje ikke så ille, bare litt rart?", men karri på epler hørtes virkelig py ut.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:16   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det hørtes faktisk helt forferdelig ut. Endel av de andre krydderfeilene som har blitt nevnt har jeg tenkt litt sånn "Tja, kanskje ikke så ille, bare litt rart?", men karri på epler hørtes virkelig py ut.

Karri og epler er godt sammen i middagsretter. I kyllingsuppe for eksempel, men epler, karri og sukker m.m. er ikke noe særlig nei.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:22   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gjorde en del kulinariske eksperimenter som barn, som medførte ødelagte kjeler og eh...interessante smaker. Laidbacke hippieforeldre er en fordel, ja Naboen min hadde ikke det, der gjaldt det å skjule sine spor. Vi skulle bla lage karameller, og satte plata på seks, smeltet smør og sukker så røyken sto, helte på vann (!) og der satt sleiva fast i kjelen og i ren panikk heiv vi hele kjelen i en røys nedenfor huset.

Sist redigert av Harriet Vane : 09-10-06 kl 00:17.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:11   #8
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er redd jeg ikke er så høflig som Mim, og hadde hatt store problemer med å få i meg Svigermors Slägermeny, jeg hadde langt mindre klart å motivere meg til å prøve igjen

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 21:28   #9
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg anbefaler ikke å ta feil av paprikapulver og chilipulver.
Det ble en litt for sterk spaguettisaus for oss den dagen, så vi endte opp med peppes pizza.

carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 00:41   #10
LilleVims
Aktiv

LilleVims sin avatar

Hvor: Akershus
LilleVims er litt kul
Standard

En dæsj tobasco er ikke nødvendigvis et par t-skjeer. Måtte spise suppe alene... I en uke. ( Ville jo ikke innrømme at jeg hadde gjort feil)

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 15:10   #11
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

På ungdomsskolen skulle vi bake boller i heimkunnskapen. Vi fikk utdelt oppskrift og satte i gang. Hver elev hadde sin bolledeig, og da timen var over skulle en bolle fra hver elev legges på et brett og inn til "vurdering" på lærerværelset.

Tink har aldri vært noen kløpper til å lese HELE oppgaven, så når jeg fulgte oppskrifta hadde en liten detalj om gjær falt ut...

Vet ikke hva som var værst: Å se min bittelille og kompakte bolle ligge til vurdering sammen med de andre gyldne perfekte bollene. Eller å høre historien gjenfortalt på skolebussen hjem samme dag. "Hahaha, har du hørt, det var visst ei i C-klassen som glemte gjær i bollene." Vurderte å strekke opp hånda for å si meg skyldig.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 17:27   #12
Laura
Aktiv

Laura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Så mye bra her var da!!

Jeg kunna nok ha skrevet side opp og ned på alt jeg har gjort galt, er ikke noe flink på kjøkkenet.

Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.