|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Bør man pynte seg i kirka? | |||
Ja, man bør ha på vanlige penklær. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
22 | 19,13% |
Nei, man kan gå i det man vil, bare det er helt og rent. |
51 | 44,35% |
Nei, klærne er ikke viktig i det hele tatt, kirkebesøket handler om andre ting |
17 | 14,78% |
Jeg går ikke i kirka, og kunne dermed ikke brydd meg mindre. |
25 | 21,74% |
Annet |
0 | 0% |
Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Jeg tenker at antrekket ikke er så viktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Det er vel ingen som går i hettegenser og jeans i konfirmasjon, men det er helt innafor og helt vanlig at konfirmanter går i slike klær på vanlige gudstjenester også når de assisterer. Er det snakk om julaften og 17 mai er det ikke vanlig med hettegenser, men det har med dagens preg å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Jeg synes slett ikke man trenger å pynte seg for å gå i kirken. Ikke i teateret heller, for den del. Jeans og hettegenser er helt fint begge steder.
![]() |
#44 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?I teatret liker jeg at folk pynter seg. Jeg skal ikke dra det så langt som at jeg sier at folk bør det, men jeg liker det når folk gjør det. Jeg liker at det er litt staselig.
![]() |
#45 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?For meg er teater det samme som kirke med tanke på kleskode. Jeg småpynter meg til begge deler. Ikke som om jeg skulle i bryllup eller på en litt fancy fest, men mer enn jeg gjør når jeg går til butikken lørdag formiddag. Nå er det godt mulig de som skriver at de går i "vanlige" klær i kirken faktisk pynter seg langt mer til vanlig enn det jeg gjør. Jeg synes f.eks dongeribukse er innafor, både i teater og i kirke, men at skjorte er penere (og mer passende, i mine øyne) til enn en hettegenser. Jeg er ikke tilhenger av kleskode på noen av stedene, og synes absolutt at man skal kunne gå i teater/kirke om man ikke eier (en) skorta ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Rine... Jeg går ikke pyntet til vanlig, heller ikke i andres øyne vil jeg tro, men for meg er kirka et sted hvor jeg går i mange anledninger. Til høytid pynter jeg meg selvsagt, men på en gudstjeneste på en kveld eller om jeg sykler til kirka en søndag formiddag uten at jeg har noen annen grunn for å gå dit enn at jeg har lyst tenker jeg lite på klær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Jeg pyntet meg ganske mye første gang jeg var i teater i Oslo, da hadde jeg ikke vært på teater som voksen nesten i det hele tatt. Men der går virkelig folk i alt fra strikkegenser til pen drakt. Det synes jeg også er veldig fint.
![]() |
#48 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Vanlige klær, hele og rene. Når jeg synger med lovsangsteamet og vi står foran så bruker jeg noen ganger litt penere tøy.
![]() |
#49 |
maler
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Selv jeg skjønner at jeg ikke stiller i jeans på konfirmasjonsgudstjeneste.
![]() |
#50 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Helt, rent og påkledd tenker jeg.
![]() |
#51 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Nei, folk kan gå i hva de vil, og det gjør de også, tror jeg. Jeg ser hvertfall alt fra joggebukse og crocs til kjole og pumps. Sistnevnte er meg.
![]() |
![]() |
#52 |
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?
Enig med Polyanna og med Rine, man pynter seg litt når man skal i kirken eller i teateret. Hvertfall gjør jeg det, reagerer egentlig ikke så veldig om andre ikke gjør det. Jo, bar overkropp hadde jeg reagert på, men det er det vel ingen som stiller i? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Jeg går bare i kirka når jeg er invitert i dåp, konfirmasjon eller bryllup. Ja, eller det er begravelse, så da pynter jeg meg. I den kirken jentene er døpt (kirka universitetet i Tromsø sokner til) er det befriende høyt under taket, og det er skistativ i gangen slik at de som er ute på søndagstur kan stikke innom. En kirke helt etter mitt hjerte. <3
![]() |
#55 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Jeg syns en kan gå i helt vanlige hverdagsklær både i kirke og på teater. De som har lyst til å kle seg litt opp kan jo gjerne det begge steder. Det kommer vel litt an på teateret og hva slags anledning det er og om man skal ut og spise før eller etter osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Jeg er motstander av de fleste "bør", så nei, man bør ikke pynte seg i kirken.
![]() |
#57 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Det er forresten en tendens til at folk jeg treffer på som har sterke meninger om hva man går/ikke går med i kirken, ikke er kirkegjengere eller kristne selv. Mens jeg som er i kirken hver uke, minst én gang, bryr meg midt i ryggen om hva folk kommer i.
![]() |
![]() |
#58 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Jeg er vet om mange som legger kirkebesøket sammen med søndagsturen og derfor stiller i turklær. Jeg synes det er fint at det er lavterskel og at man ikke behøver å pynte seg for å gå i kirken.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Jeg går ikke i kirka, med mindre jeg er tvunget inn i en fordi jeg er invitert i dåp/konfirmasjon/bryllup/begravelse, og da er det omstendighetene som rundt som avgjør hvor pyntet jeg er, ikke det faktum at jeg befinner meg i en kirke.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|