|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Undre du deg? | |||
| Ja |
|
36 | 17,65% |
| Nei |
|
168 | 82,35% |
| Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol
Jeg drikker ikke kaffe og spiser ikke reker, og man får plenty av spørsmål da også, altså. Må si jeg aldri har tenkt på folk som teite av den grunn. (Men jeg ser jo at kan alkohol touche borti en del potensielt sensitive temaer).
Du och jag! Jeg drikker jevnlig og i mengder når det passer seg slik. Og slik er i grunnen store deler av de vi omgås også. Bortsett fra naboen vår, så vet jeg vel om sånn ca en avholdsperson som vi omgås i ny og ne. Ellers drikker alle.
|
|
|
#2 |
|
Unik
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholFor øvrig skjønner jeg at noen kan synes det er dumt å ikke dele en vinopplevelse, hvis det er det man tror man skal gjøre. Blir som å invitere på ost og kjeks og den andre takker ja - for så å dukke opp og ikke ville ha ost og kjeks. Så sitter man der alene og spiser. På en måte.
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Og jeg er fremdeles litt: og så? Jeg fatter ikke at man kan tilegge det så stor betydning.
|
|
|
|
#4 |
|
Unik
Det sier vel bare at for noen så er vin vel så mye en sosial greie, som noe man inntar selv. At alkohol er en sosial og kulturell greie for en del er jo relativt kjent.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er nettopp det som er poenget mitt, alkohol og alkoholforbruk kan være rimelig sensitivt. Derfor synes jeg at det er teit at man spør. En som sier nei takk til kaffe får sjelden spørsmål om hvorfor en ikke drikker kaffe. Det er mer vanlig at man spør om personen da vil ha te eller noe annet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Unik
Det BLIR kommentert og lagt merke til relativt ofte, altså. Bill mrk 38 og ikke kaffe. Så det er ikke sikkert at de som lurer på hvorfor man ikke drikker alkohol lurer av noen verre grunner.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 24-09-14 kl 10:40. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|