Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-14, 19:52   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Uten å ha finregnet virker det som om flere kjenner til mennesker som har problemer med ulovlige rusmidler, enn mennesker med alkoholproblemer. Eller tar jeg helt feil nå?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 20:22   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Uten å ha finregnet virker det som om flere kjenner til mennesker som har problemer med ulovlige rusmidler, enn mennesker med alkoholproblemer. Eller tar jeg helt feil nå?

Det er kanskje lettere å skjule alkoholproblemer?

Vi har en barndomskamerat som har vært inn og ut av fengsel for ting som har med ulovlige rusmidler å gjøre, enten om det er distribusjon, besittelse eller ulovligheter for å skaffe penger for å kjøpe seg rus. Han har ganske klart valgt dette fremfor venner. Vi var der for han i mange år, og gjennom mange opp- og nedturer, men det sa til slutt stopp. Har ikke sett han på noen år nå, men det hender vi hører via bekjente hvordan det står til med han, og det er ikke bra.

Ellers er det en fra gamleklassen, en tremenning og en bekjent til. Definitivt flere enn jeg kjenner med alkoholproblemer, ja.

Gammel 28-09-14, 20:58   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg utvidet av en eller annen grunn 'søket' når det kom til ulovlige rusmidler. Rart. Disse har jo også problemer med alkohol, men tok de ikke med i forrige poll fordi de er såpass fjerne bekjente.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 20:59   #4
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg jobbet i Nav og jobbet med mennesker langt unna arbeidslivet kjente jeg selvfølgelig mange, men det var jobbrelatert.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 21:49   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel lettere å enes sånn noenlunde om en definisjon av det å ha "problemer med ulovlige rusmidler", enn det å ha "alkoholproblemer". Sistnevnte vil jo i større grad bero på skjønn, så noen vil svare "nei" der andre hadde svart "ja", mens det er lettere å få ensartede, sikre svar ang. ulovlige rusmidler?

Gammel 28-09-14, 23:57   #6
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Tror det kan henge sammen med at problemer med ulovlige rusmidler vil være mer synlig enn alkoholproblemer. Jeg ble overrasket over at mange svarte at de ikke kjente noen problemer. Når det gjelder alkoholproblemer vil jeg si at jeg kun vet av noen, men om det er flere enn de jeg vet av er sikkert ikke usannsynlig. Jeg kjenner en som jeg vet har problemer med alkohol, ingen andre har gitt noe som helst uttrykk for at de mistenker eller er bekymret. Jeg ville heller ikke vært det dersom personen ikke hadde fortalt det til meg.

Når det gjelder ulovlige rusmidler kjenner jeg til noen ungdommer som er under oppfølging og 1 voksen som bruker. Med mitt prinsipielle forhold til ulovlige rusmidler vil jeg alltid anse det som utfordringer. Andre vilkanskje vurdere det anderledes fordi det ikke virker som om det påvirker dagliglivet til personen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.