|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?Uten å ha finregnet virker det som om flere kjenner til mennesker som har problemer med ulovlige rusmidler, enn mennesker med alkoholproblemer. Eller tar jeg helt feil nå? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?
Det er kanskje lettere å skjule alkoholproblemer?
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg utvidet av en eller annen grunn 'søket' når det kom til ulovlige rusmidler. Rart. Disse har jo også problemer med alkohol, men tok de ikke med i forrige poll fordi de er såpass fjerne bekjente. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?Da jeg jobbet i Nav og jobbet med mennesker langt unna arbeidslivet kjente jeg selvfølgelig mange, men det var jobbrelatert. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Det er vel lettere å enes sånn noenlunde om en definisjon av det å ha "problemer med ulovlige rusmidler", enn det å ha "alkoholproblemer". Sistnevnte vil jo i større grad bero på skjønn, så noen vil svare "nei" der andre hadde svart "ja", mens det er lettere å få ensartede, sikre svar ang. ulovlige rusmidler?
|
|
|
|
#6 |
|
|
Tror det kan henge sammen med at problemer med ulovlige rusmidler vil være mer synlig enn alkoholproblemer. Jeg ble overrasket over at mange svarte at de ikke kjente noen problemer. Når det gjelder alkoholproblemer vil jeg si at jeg kun vet av noen, men om det er flere enn de jeg vet av er sikkert ikke usannsynlig. Jeg kjenner en som jeg vet har problemer med alkohol, ingen andre har gitt noe som helst uttrykk for at de mistenker eller er bekymret. Jeg ville heller ikke vært det dersom personen ikke hadde fortalt det til meg. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|