Omsorgsfull forelder?
Hentet fra en annen post:
Sitat:
Viser bare at du er en omsorgfull mamma dette.
Ville vært litt rart om du ikke syns det var "fælt"
at han skal være så lenge borte.(to uker)
Må man altså synes at det er ille når barna reiser fra en? Jeg har forstått at mange gjør det og dem om det.
I kveld ringte mamma til meg og spurte om hun kunne ta Emma med seg en uke til Tyrkia i sommer, om hun fikk tak i billetter i morgen tidlig. Emma var også med to uker for to somre siden. Hun har dessuten vært mye med til oldeforeldrene sine som mindre, men ikke så langt avgårde.
Jeg syns det er merkelig at man syns det er merkelig om mødre ikke har "kniver i hjertet" når barna deres reiser bort. Jeg ser ikke noe annet enn positivt i det at mine barn får oppleve ting uten meg, og jeg uten dem, at jeg kan simpelthen ikke finne en logisk grunn til å føle meg ille. Uten at det er negativt at andre gjør det av den grunn. Jeg kan ikke se at å være redd og nervøs for at ungene reiser eller det å vinke de avgårde med ro i sjelen skal ha noe som helst å si for hvor kapable omsorgspersoner man er.
Faktisk er det eneste negative med at Emma kanskje reiser på tur, at jeg må passe bikkja til mamma.