|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg anser det som en del av min foreldreoppgave å gi ungene mine vinger - jeg vil at de skal lande på bena den dagen de forlater redet, ikke tryne ved første anledning. Om man savner barna intenst da de er borte, eller om man nyter friheten spiller egentlig ingen rolle synes jeg, men å frarøve dem positive opplevelser sammen med andre blir for dumt. Selvsagt skal man se an hva barnet er moden for, men om det er mammaens harehjerte som stikker kjepper i hjulene ville jeg tenkt meg om en gang eller ti. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
By the Sea
|
Sv: Omsorgsfull forelder?
Veldig, veldig enig!
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Enig.
Enig.
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Nå ser for meg him, som sitter hjemme og er betuttet mens ungene er borte, fordi hun ikke har noen å leke med. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
*he* *he* Ja, det er den hyggelige forklaringen. Den andre delen av forklaringen er at jeg er en kontrollfrik og ikke liker at andre har kontrollen. Merket det veldig godt det året eldste jenta hadde en primærkontakt jeg ikke matchet helt med og som jeg syntes ikke kunne nok om unger. Så det er nok flere grunner til at jeg liker å være sammen med ungene mine selv.
|
|
|
#6 |
|
Ustabil
|
Sv: Omsorgsfull forelder?I det å ha omsorg for andre ligger det jo at man også tenker på dem om de ikke er til stede. Jeg syns det virker rart at foreldre virkelig ikke ofrer barna sine en tanke hvis de er borte fra ungene i 2 uker. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig med deg. Og jeg understreker gjerne at jeg lar ungene bli med besteforeldre på helgeturer, overnatting osv., selv om vi ikke er oppe i ukeslange turer foreløpig. Men det kommer nok, og selv om jeg ikke liker å levere ungene fra meg så lar jeg naturligvis deres behov for "løsrivelse" veie tyngre enn mine mammabekymringer. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Jeg på linje med deg kjenner jeg.
|
|
|
#9 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg syns heller ikke det går på om man er omsorgsfull eller ikke. Det går mye mer på hvordan man selv er som person og hvor trygg man er på den personen som skal ha ungene.
|
|
|
#10 |
|
Audacious
|
Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg har barn som henter mye trygghet fra fysisk nærhet - samsoving, bæring osv. Det gjør at jeg må være sikker på at de de skal reise bort med kan gi dem denne tryggheten, at de oppfattes som trygge omsorgspersoner også når et av barna mine våkner av et mareretitt klokka to om natta, ikke bare når man holder på med morsomme aktiviteter på dagtid. Hvis dette er i orden, så overlever alltids jeg også.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|