Sv: En råtten ungdomskultur (og dumme foreldre)
Jeg syns det er interessant at de to guttene blant annet skriver:
Sitat:
Hadde vårt alkoholforbruk vært faretruende høyt, og våre foreldre fikk vite om det, hadde de snakket med oss om det. Hadde en av våre venner hatt et narkotikaproblem, hadde kanskje vi eller foreldrene våre tatt det opp med vedkommenes foreldre.
Når jeg leser dette så tenker jeg at det de jo (faktisk) gjør er å innrømme at de fester en del, og at det brukes narkotika i miljøet deres. Og at foreldrene kjenner til det. Det, i seg selv, syns jeg er oppsiktsvekkende. Jeg håper jo at jeg eventuelt kommer til å ta en seriøs prat med barna mine lenge før rusbruken blir problematisk. Forhåpentligvis første gang jeg oppdager den (forutsatt at de er under 18 år, vel og merke). Foreldrene mine "ferska" meg en gang som tenåring, og da ble det rimelig månelyst. Pappa har i ettertid innrømmet at han nok hadde sine mistanker både før og etter denne episoden (fordi det luktet alkohol av meg), men at han valgte å la det ligge, siden jeg åpenbart var såpass forsiktig at jeg ikke drakk mer enn at jeg ikke var synlig beruset når jeg kom hjem. Hadde han innrømmet at han visste om festingen og aksepterte det lave forbruket er det ikke utenkelig at jeg hadde tatt i en del mer.
|