Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god sak

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-07, 22:33   #35
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nå regner jeg med at alle her inne er oppegående og sikkert vet dette fra før, men informerer allikevel.

Jeg tør påstå at jeg er oppegående.
MEN det hadde ikke falt meg inn at slikt kunne skade en sak.
Jeg sletter alt som er av tullekjedemail.
Men jeg sendte faktisk den du henviser til videre.
Dette fordi jeg vet at Amnesty jobber på en aktiv måte i forhold til menneskerettigheter gjennom å oppfordre folk til å sende brev/mail til myndigheter. I andre samfunnssaker, hender det også at man blir oppfordret til å sende mail dit urett begås. I lokalpolitiske saker, ligger det også stadig underskriftslister til underskriving i butikker og lignenende.
Det er mao en temmelig vanlig og utbredt måte å vise engasjement på.

Jeg kan ikke for mitt bare liv se forskjell på ovenfor nevnte eksempler og den kjedemailen du henviser til.

Om alle 240 som har skriver under mailen hadde sendt hver sin klagemail til Sør-Afrikansk politi - DA ville det blitt fullt i innboksen.

Jeg blir litt småkvalm av påstandene om at man sender slikt videre med en overflatisk tilfredshet av å "lissom" ha vært litt til hjelp - uten egentlig å ha anstrengt seg.

Hva er forskjell på å sende et fardiglaget brev fra Amnesty til myndigheter et eller annet setd, og å skrive under på et slikt opprop for så så sende det videre?

Jeg lurer også på hva som var faktafeil i mailen?
For noen år siden leste jeg en artikkel i KK om akkurat den samme problematikken - og jeg kan ikke huske at den informasjonen jeg ble presentert for der var så annerledes enn den i den nevnte mailen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.