|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glad
|
![]() Kypros - hva skal vi velge?Det ser ut til at vi bestemmer oss for ferie i turistfelle neste sommer. På barnas premisser. Både mann og jeg er noe skeptisk, men alt for barna.
![]() |
#2 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Vi var på Althea beach høstferien for ett år siden. Vi hadde all inlusive og var veldig fornøyde med både maten og løsningen generelt. Mye variert og deilig at barna hadde fri tilgang på is og drikke hele dagen. Vi voksne også, men det gjorde ting så mye enklere med at jentene kunne ordne opp selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Vi har vært på et annet Blue Village på Kypros, og trivdes godt. Vi valgte all inclusive, da maten i området rundt Ayia Napa var langtfra like god. Biff og pommes frites over alt. På vår Blue Village var det flere forskjellige salater. Da ble jeg glad. Og det var deilig å kunne la barna hente seg is og drikke når de ville. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Vi har vært på begge |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Jordbærpiken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Vi har vært på Kypros mange mange ganger, og liker uten tvil Fig Tree Bay bedre enn Agia Napa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Ayia Napa har mye bedre spisesteder, ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
I mål
|
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Sandy Bay er strøkent og Sunving er renere og bedre enn Star Tour. Om du er opptattav anlegg og bassenger drar du dit. Da ville jeg hatt AI, jeg synes Agia Napa er totalt usjarmerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glad
|
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Høres ikke bra ut med basseng man blir dårlig av. Men det kan jo skje overalt. Husker med gru bæsj i barnebassenget på Mallorca. Takk for tips! Ser kanskje ut til å være hakket bedre på SW? Det som tiltaler meg mest med ai er fri tilgang til is og drikke for barna. Samt at vi kan spise nær rommet og få lagt barna i noenlunde rett tid. Ser i tidligere tråder at det går an å velge bort middagen enkelte dager for å gå et annet sted å spise, og det er jo en fin mulighet.
![]() |
#10 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Man trenger ikke ha AI for å ha fri tilgang til is og drikke til barna. På SW så har de Lollo & Bernie klippekort med 10 klipp til bruk for is og drikke i barene. Vi endte opp med La Tasca Inclusive den sommeren som var, da vi fant ut at vi kunne kjøpe mye is for 5000,- |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Jordbærpiken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?
Vi har vært på Sandy Bay 8-10 ganger (x 14 dager), det har alltid vært en del søppel i sjøen. Iallefall halvparten av de 14 dagene vi har vært der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Jeg synes det er finere i Fig Tree Bay, særlig fordi Sandy Bay ofte har en del søppel i vannet, pga formen på selve bukten der.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
I mål
|
Jeg snakker om selve anlegget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
I mål
|
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Vi hadde forøvrig Sunving inclusive i Tyrkia ifjor, og jeg synes det er en ok mellomløsning. Men da forsvinner konseptet med så mye is og brus man vil (for oss er det ikke ønskelig, og det er bare halvkjip kuleis. Vi kjøper heller innpakket is i begrensede mengder). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Vi var på Bluevillage Nausicaa Beach for to år siden, og vi forelsket oss helt. Flott anlegg på en nydelig plass. Vi hadde all inclusive, og var veldig fornøyd med det. Veldig god og variert mat.
![]() |
#16 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Drar opp denne. Tror vi står mellom synsing i sandy bay eller et annet hotell i fig tree bay. Usikker ass.
![]() |
#17 |
Peppy!
|
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Vi skal bo på Ocean Beach Club, som åpnet i fjor. Det ligger på samme område som Sunwing, om jeg forstod de rotete beskrivelsene til Ving riktig. Jeg har ikke vært der før, og aner ikke hva vi går til. Så jeg har ingen anbefaling. Men vi landet på å bestille frokost, og ikke mer. Jeg tenker det er greit å komme seg litt ut av resorten også, og det er kjøkken så man kan lage mat selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Jeg liker Fig TRee Bay ca 100 ganger bedre enn Nissi og Sandy.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Kypros - hva skal vi velge?Nei, Nissi har aldri vært forsøplet når vi har vært der. Og ja, OBC ligger ytterst mot havet, foran SW. Veldig fin beliggenhet.
![]() |
![]() |
#20 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Ok. Hvorfor? Og er det slik at det ikke er restauranter rundt sandy? Vi vil ut og spise, ikke AI.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|