|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Brukes det tøymykner i husholdningen? | |||
| Ja, det brukes tøymykner i husholdningen. |
|
70 | 44,87% |
| Nei, det brukes ikke tøymykner i husholdningen. |
|
86 | 55,13% |
| Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerBruker ikke, nei. Bruker kun parfymefritt vaskepulver, alt annet klør flere av oss av.
|
|
|
#62 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerDet er vel ikke lett å vite nøyaktig hva som er verst, tenker jeg. Det er så mange faktorer og det kommer også an på hva man vektlegger mest. Nå vektlegger man ofte CO2 høyere enn for eksempel lokal forurensing, for eksempel.
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerJa her brukes det tøymykner. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerBruker tøymykner i blant på det som ikke tørkes intrommel, men mest på håndklær. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerBruker aldri tøymykner. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerBruker tøymykner på håndklær og sengetøy, fordi jeg ikke har tørketrommel. Hadde jeg hatt tørketrommel, hadde jeg kutta ut tøymykner igjen. Men jeg liker lukta da.
|
|
|
|
#68 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerNei, det har vi ikke brukt på lenge, ikke siden vi fikk unger tenker jeg. Da gikk vi over å vaske parfymefritt, og neutral klarer jeg ikke lukta av, så vi vasker med blenda og parfymefri milo, og null tøymykner.
|
|
|
#69 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerJa, jeg bruker og elsker lukta, bare litt vel og merke. Bruker uparfymert vaskemiddel og sensitiv tøymykner,halv dose på plagg som ikke skal i tommelen.
|
|
|
#70 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerEddik, folkens, eddik! Bruk eddik i kammeret for skyllemiddel. Det gjør klærne forholdsvis myke.
|
|
|
#71 |
|
ctrl+z
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerVi kutta tøymykner for 15 år siden pga atopisk eksem. Jeg synes det lukter heslig og sliter når jeg er i samme rom som noen som er rause med slikt.
|
|
|
#72 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerHar én kjole som blir elektrisk uten tøymykner, så da måtte jeg ut og kjøpe ei flaske med neutral parfymefri. Glemmer som regel å ha den oppi, men...
|
|
|
#73 |
|
intro
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerIkke tøymykner og ikke tørketrommel - og så har jeg aldri likt lukta av klær som har tørka utendørs. :sær:
|
|
|
|
#74 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerDet brukes i svært liten grad. Og med svært svak lukt.
|
|
|
#75 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker
Eddik er jo suverent mot lukt også. Jeg bruker det på arvetøyet vi får som oser skyllemiddel. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerVi bruker det ikke. Jeg klarer ikke lukta. Naboen min er ekstremt glad i det og hele huset hennes lukter comfort, jeg må jobbe litt med meg selv når jeg kommer inn
|
|
|
#77 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerVi vasker ull med Milo, luktfri om jeg har fått tak i den. Resten vasker vi med Neutral, jeg klarer ikke kjenne at den lukter, gjør det? Handklene får en dose Neutral mykemiddel, men hvis det "stinker" og gjør at handklene suger dårligere opp vann, så slutter vi. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerBruker litt av og til. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerAngående eddik så brukte jeg det en stund, men merket absolutt ingen forskjell. Det jeg derimot leste var at man skulle være forsiktig med eddik på plagg med elastikk, men hvor mye hold det er i det vet jeg ikke. Det var advarsel fra et klesmerke. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerJeg bruker litt skyllemiddel.... Og syns aldri det lukter noe, men kan jo være nesa mi ikke funker. Bruker helst på litt dyre klær som ellers blir litt rare i fasongen. Bruker ikke på håndklær, eller på dongeriklær, skjorter, bluser... |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|