Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matkasse - er det vits i?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-14, 17:58   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matkasse - er det vits i?

Jeg vet ikke, men jeg må si at hver gang den reklamen dukker opp så får jeg for meg at Adam Levine fra Maroon5 har slått seg på dagligvarer. Både på grunn av utseendet og navnet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 18:10   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi prøvde litt men droppet det. Vi er ikke lei av maten jeg lager men jeg kunne få helt jernteppe og klarte ikke å komme på en eneste middagsrett.

Nå etter sommeren har jeg skrevet ukesplan med 4 ukers rullering så da har jeg noen retter å velge i så jeg følger ikke listen slavisk.
Dessuten så har jeg blitt mer obs på hva matvarene koster og prøver å holde oss godt under 100-lappen på hverdagsmiddagene.
Jeg bruker den appen, MAttilbud, og handler inn litt utifra hva som er på tilbud.

Gammel 21-10-14, 18:16   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke giddet å prøve. I stedet tok jeg et skikkelig skippertak og la opp middagsplan fra ukene 40 til og med 48, der jeg tok alle mulige hensyn til familiens ulike aktiviteter og besøk og reiser og alt med seg. Når en bruker en times tid til sånn planlegging er det lett og greit å finne ulike retter så en ikke gjentar seg selv og til og med introduserer noe nytt. Enten idéene nå kommer fra egne kokebøker/oppskrifter eller en leiter litt rundt på nettet. Når middagsplanene er klare er jo ukehandlelista to tredjedels ferdig også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 18:21   #4
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 60
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vi pleier også å planlegge for noen uker fremover. Det er gull verdt og fungerer normalt sett veldig bra.

Gammel 22-10-14, 18:11   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vet ikke, men jeg må si at hver gang den reklamen dukker opp så får jeg for meg at Adam Levine fra Maroon5 har slått seg på dagligvarer. Både på grunn av utseendet og navnet.

Håhå, jeg hadde ikke takket nei om han fulgte med i kassen, nei!

Vi har hatt vår andre middag fra Adam i dag. Laks med dilltzatiki og båtpoteter. Kjempegodt! I går hadde vi kjøttkaker med søtpotetbåter og kremet pastinakk.

Vi valgte å prøve matkasse fordi vi sitter fast i de samme rettene om og om igjen. Mannen er kokk, men det er som regel jeg som tar meg av matlagingen, og jeg har latt ungene styre litt for ofte. Da har det gått mye i pitabrød, taco, pasta og andre "kjedelige" ting. Nå har vi levering annenhver uke, og kan bruke de leveringsfrie ukene til "den gamle" maten, og forhåpentligvis få noen nye impulser i leveringsukene. Vi har allerede lært at pastinakk, som vi ikke har brukt før, er kjempegodt!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.