|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
heimføing
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerDu skatter ikke av selve gevinsten når du får den, men det blir formueskatt om du får formue av den, og hvis du får renteinntekter så regnes det som vanlig inntekt = skatt. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerDonert til kreftsaken i håp om at de kjøpte nytt utstyr som gir raske og sikre svar. Kjøpt to leiligheter for utleie i Oslo sentrum vest. Kjøpt feriehus i Abruzzo eller Marche i Italia. Tatt minst ti uker ferie hvert år. Kjøpt enebolig med fjordutsikt rett over her vi bor. Delt med familie, særlig bror. Og sponset fritidsaktiviteter til barn i Oslo.
|
|
|
|
#63 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerJeg ville tatt videreutdanning og betalt gjeld. Kanskje flyttet til et større hus, eventuelt bygd på det vi har. Gitt penger til gode formål, sikret barnas utdannelse og reist på ferie.
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerDa hadde jeg jobbet deltid mens jeg fullførte studiene, mannen også sikkert. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerPusset opp huset, kjøpt hytte, reist mye. Satt av penger til utdannelsesfond for tantungene og egne unger (ikke gitt dem pengene nå, for da må de stakkars foreldrene skatte for dem), men med beskjed om at de først kom dem til gode etter at de hadde fullført utdannelse på studielån og deltidsjobb - jeg har tro på at det å leve møysommelig er oppdragende, gitt noen millioner til hjertesaker.
|
|
|
#66 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner
Man må oppgi lottogevinster når man fyller ut søknad for nytt skattekort. Men det er kanskje bare fordi det skal legges til formuen?
|
|
|
#67 |
|
This is normal!
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner
Det var det aller beste forslaget.
|
|
|
|
#69 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner127 mill er så mye penger at jeg ikke klarer å tenke så langt. Det er som lysår og solsystemet, jeg kobler ut og blir svimmel. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerOooh, jeg ville ikke sluttet jobben. Jeg kunne flyttet i samme vei, men ikke ut av veien.
|
|
|
#71 |
|
kamerat
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerJeg ville brukt brorparten av pengene til å sette opp en langsiktig forskningsgruppe ved et passende universitet, som jeg skulle lede. Så skulle vi kose oss med verdens gøyeste problemstillinger og aldri sende søknader til Forskningsrådet.
|
|
|
#72 |
|
Vaklende
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerJeg ville opprettet et investeringsselskap med fokus på bærekraftige og rettferdige virksomheter. Antakelig hadde jeg ansatt meg selv der i en deltidsstilling, og redusert dagens stilling tilsvarende, for å sikre at det ble drevet i henhold til intensjonene (og fordi jeg tror det hadde vært givende). Avhengig av hva slags kompetanse jeg kunne knytte til selskapet ville jeg kjørt en satsning ift tekstilindustrien i Asia eller andre områder der det virkelig trengs arbeid under bedre forhold. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
koko
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerSkaffet meg en god økonomisk rådgiver.
|
|
|
#74 |
|
maler
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerDa hadde jeg betalt ned det vi hadde av lån, flyttet til en større og litt mer attraktivt beliggende hus, kjøpt ny bil, satt av nok penger på fond for fremtiden. Og så hadde jeg selvfølgelig tatt med familien på tur.
|
|
|
#75 |
|
Tankefull
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner- Nytt stort hus: men tror jeg hadde blitt i dette området (grodd fast).
|
|
|
#76 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner?Jeg ville kjøpt en tomt og bygget et hus akkurat sånn jeg vil ha det.
|
|
|
|
#77 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner?127 millioner er jo bare en absurd sum.
|
|
|
#78 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner?Da kunne jeg lett endt opp som evig student. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner?Ååå, jeg glemte shopping. Jeg skulle jaggu fått meg en fin garderobe, med hjelp, så alt av klær passet meg.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|