Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gir du brukte ting i gave?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-14, 13:25   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte ting i gave?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Akkurat nå lurer jeg faktisk på om jeg skal gi LilleVenn min gamle iphone. Hun trenger en ny og jeg trenger egentlig en med større minne...Problemet er at hun vil ha en sort en, ikke sølv som jeg har og det kjennes da litt feil å gi den som gave. At hun bare overtar den er også en mulighet...

Du tuller? Fordi det er feil farge så går det ikke an å gi det i gave? En iphone, brukt eller ikke, er en dyr og fin presang, til tross for feil farge, spør du meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 13:31   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du tuller? Fordi det er feil farge så går det ikke an å gi det i gave? En iphone, brukt eller ikke, er en dyr og fin presang, til tross for feil farge, spør du meg.

Helt enig.

Gammel 29-10-14, 13:54   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den er fin og dyr ja, selv om den er brukt, men jeg føler meg ikke komfortabel med å gi den i feil farge som gave.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 13:56   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er fin og dyr ja, selv om den er brukt, men jeg føler meg ikke komfortabel med å gi den i feil farge som gave.

Det synes jeg nesten er litt sprøtt... Poden ville nok foretrukket svart iPhone, men han fikk min hvite til bursdagen. Vi kjøpte nytt deksel til den, og det måtte han uansett hatt på, så fargen ville sånn sett spilt liten rolle. Jeg synes det er over grensen når en sånn gave som iPhone kan ha feil farge... Hadde han insistert på en spesiell farge, så hadde han fått spare til ny selv.

Gammel 29-10-14, 13:57   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min sønn hadde fått følgende forklaring "Jeg vet du ønsket deg en annen farge, men denne iphonen fungerer helt fint, og jeg har også kjøpt dette fine dekselet til deg. Iphoner er dyre ting, som det atpåtil er en miljøbelastning å lage og å kaste, så derfor får du ikke en ny bare fordi du ønsket deg en annen farge".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 14:25   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Som sagt, jeg har ingen problemer med å la henne overta min telefon selv om den er feil farge, men er mer skeptisk til å gi den som gave. Jeg trenger jo heller ikke ny telefon, skulle bare gjerne hatt en med mer minne. Da synes jeg det er kjipt av meg å kjøpe ny til meg selv og gi henne en gammel som ikke er slik som hun ønsker seg. Skjønner selvsagt at andre ser anderledes på det.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.