|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Gir du brukte ting i gave?
Du tuller? Fordi det er feil farge så går det ikke an å gi det i gave? En iphone, brukt eller ikke, er en dyr og fin presang, til tross for feil farge, spør du meg.
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Helt enig.
|
|
|
|
#3 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den er fin og dyr ja, selv om den er brukt, men jeg føler meg ikke komfortabel med å gi den i feil farge som gave. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Det synes jeg nesten er litt sprøtt... Poden ville nok foretrukket svart iPhone, men han fikk min hvite til bursdagen. Vi kjøpte nytt deksel til den, og det måtte han uansett hatt på, så fargen ville sånn sett spilt liten rolle. Jeg synes det er over grensen når en sånn gave som iPhone kan ha feil farge... Hadde han insistert på en spesiell farge, så hadde han fått spare til ny selv.
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Min sønn hadde fått følgende forklaring "Jeg vet du ønsket deg en annen farge, men denne iphonen fungerer helt fint, og jeg har også kjøpt dette fine dekselet til deg. Iphoner er dyre ting, som det atpåtil er en miljøbelastning å lage og å kaste, så derfor får du ikke en ny bare fordi du ønsket deg en annen farge".
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du brukte ting i gave?Som sagt, jeg har ingen problemer med å la henne overta min telefon selv om den er feil farge, men er mer skeptisk til å gi den som gave. Jeg trenger jo heller ikke ny telefon, skulle bare gjerne hatt en med mer minne. Da synes jeg det er kjipt av meg å kjøpe ny til meg selv og gi henne en gammel som ikke er slik som hun ønsker seg. Skjønner selvsagt at andre ser anderledes på det. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|