Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Seksuell trakassering

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-14, 10:43   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Jeg kan godt forstå at dette kan være plagsomt for en del jenter. Jeg er en snart 40 år og kraftig overvektig. Det ser ikke ut til å hindre folk i å ta uønsket kontakt med meg. Sist gang for noen dager siden mens jeg var på vei hjem fra jobb. Jeg stod igjen på fortauet og lurte på hvilke pokkers signaler jeg sendte ut som klarer å få dette til å skje. Men det er virkelig ikke min feil. Jeg var i tillegg kledd i jobbtøy (som riktignok inkluderer skjørt til over kneet, men hallo? ) og det var en vanlig ettermiddag.

Jeg kan bare forestille meg hvordan ålreit utseende jenter i 20-årene må ha det fredag og lørdag kveld når de virkelig har kledd seg for å se ålreite ut.

Og akkurat nå kjenner jeg på hvor skummelt det er å ha en datter.

Gammel 31-10-14, 10:53   #2
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En presisering: Jeg tror mennene ser på det som en anerkjennelse av kvinnen som objekt, og ikke fatter at det er slitsom å skulle bli vurdert hele tiden og få dommen slengt i trynet av fremmede personer.
Tror dere at alle disse mennene er klar over hva de gjør, eller har det bare blitt en tankeløs greie? Tror dere disse mennene er klar over at de driver seksuell trakassering?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:58   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

En presisering: Jeg tror mennene ser på det som en anerkjennelse av kvinnen som objekt, og ikke fatter at det er slitsom å skulle bli vurdert hele tiden og få dommen slengt i trynet av fremmede personer.
Tror dere at alle disse mennene er klar over hva de gjør, eller har det bare blitt en tankeløs greie? Tror dere disse mennene er klar over at de driver seksuell trakassering?

Både ja og tja. Jeg tror ikke det er slik at de fleste hadde revurdert om de hadde fått vite hvordan det oppfattes. Jeg tror mange av denne typen menn oppfatter det som sin rett å rope ut sin vurdering av kvinner. Jeg tror mange oppfatter det som kult å skremme kvinner (ved å gå ved siden av slik han ene gjør, i lang tid).

Jeg så denne videoen i forbindelse med at jeg leste en artikkel om trakkasering av kvinner på datingtjenester. Om mennene ikke får den responsen de ønsker skjeller de ut dama. Det har vel de fleste opplevd på byen også; om man ikke er mottakelig for en eller annen idiots tafsing eller kommentarer så er man "hore".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 10:57   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og akkurat nå kjenner jeg på hvor skummelt det er å ha en datter.

Og jeg kjenner på hvilket ansvar vi som gutteforeldre har til å innprente våre unge menn at det slett ikke er greit eller hyggelig eller ønsket på noe vis å komme med slike kommentarer.

Det er lenge siden jeg har opplevd noe tilsvarende nå, men jeg husker med gru fra den tiden jeg var ute på pub i helgene - hvor vanlig det var å oppleve at et eller annet fremmed mannfolk syntes det var helt greit å begynne klå meg på rumpa.

Til slutt begynte jeg å legge min hånd over vedkommendes sin hånd, la ham føle en ørliten stund til, før jeg fant det myke området mellom tommelfinger og pekefinger på ham og sette neglene godt nedi, før jeg gikk, uten et ord.

Det høres jo tilsynelatende uskyldig ut, ja - hyggelig å få et komliment etter seg. Problemet er, som fler har nevnt, at dette komplimentet ikke er gitt deg som person, det er gitt deg som et seksuelt objekt som er der for å vurderes og karaktersettes.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.