Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det ok å sette begrensning på antall gaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-14, 17:52   #39
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Er det ok å sette begrensning på antall gaver?

Noen ganger burde man kanskje avventer litt og lest om igjen en melding før man sendte den. Kanskje prøvd å ta på seg mottakeren sine briller. Sambo leste og synes det var ok. Tar til meg at det kunne vært formulert og formidlet anderledes.

Ønskelisten er ikke gjengitt, og det er IKKE en bestillingsliste. Den inneholder konkrete ønsker fra Lille Persille og litt innspill fra oss. Flere runde kategorier:
Opplevelser med mottaker (vi synes tid sammen er viktigere enn materielle ting, en kinobillett, en invitasjon til tur i svømmehallen, egentlig helt opptil giver), klær str 110 (unntatt hettegenser), bøker, lysbøker, vinterleker.

Gavene er dyre og mange, jeg og sambo synes det er mye å kjøpe 10 gaver som til sammen kommer opp i 3000. Jeg pleier IKKE å regne ut hva hun får, men det ble gjort en gang for å få en realitetsorientering. Det ene besteforeldre settet som har to barnebarn MÅ vist gi på krona likt til barnebarna, og derfor forslaget om å sette penger på sparekonto. Vi har tidligere nevnt at de gjerne må opprette egne sparekontoer om de vil det, slik at de selv kan være med å bestemme hva det skal gå til. Vi har opprettet en sperret boligsparekonto til datteren vår som vi selv sparer på. Jeg sendte takknemmelig tanker til bestefaren min som hadde spart i fond til meg, den dagen jeg selv skulle kjøpe bolig, ikke de store summene men alt bidrar.

Mamma synes det var greit med en påminnelse om ting vi har snakket om tidligere, og sammen mintes vi jula hvor lillebroren min pakket opp et Cars sengesett som gave nummer to og nektet plent å åpne flere gaver. Pappa har alltid synes det har vært for mye gaver.
Treffer nok svigers til helga, så da får vi høre hva de mener.

Jeg er glad familiene våre har god økonomi og at de er glad i den fine jenta vår. Jeg skulle ønske de kunne delt noe av dette med andre som har mindre å rutte med i jula. Selv skal jeg være med på "God jul lille venn" og et prosjekt via jobben hvor man skal gi gave som Røde Kors skal gi videre.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.