Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-14, 14:57   #1
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

Enig med røkla, dette er vanlig lek man må forvente i en barnehage. Jeg er likevel glad barnehagen har "lært" ungene å skli på små lastebiler, det sparer en del klær. Jeg ville dog klaget til produsenten, jeg forventer bedre Best i test-klær.

Gammel 05-11-14, 15:02   #2
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg er likevel glad barnehagen har "lært" ungene å skli på små lastebiler, det sparer en del klær.

Men ikke tenner, kanskje? Beklager, men nå så jeg for meg en haug med hoiende fireåringer i full fart nedover bakkene på lekelastebiler.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 15:05   #3
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Men ikke tenner, kanskje? Beklager, men nå så jeg for meg en haug med hoiende fireåringer i full fart nedover bakkene på lekelastebiler.

Ingen tenner har gått enda, men de sitter på slike små lekelastebiler og sklir nedover bakken. Bakken er ikke mer en to meter og de er flinke til å stoppe, vente på tur og bevare tenner. Takk og lov.

Gammel 05-11-14, 15:34   #4
mille mari
Fullverdig medlem

mille mari sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nå har jeg selv jobbet i barnehage i mange år, og gjør det fortsatt. Og som en "ansvarlig" voksen ser jeg det som mitt ansvar og sørge for at ungene ikke ødelegger tingene sine. Skal de ake, må de buke matte/eller brett, ev "rompestroppebrett" når det ikke er nok snø.
Vi forteller at dressen kan bli ødelagt, og at de da kommer til å bli kald i "stumpen" hvis det blir hull.

Ungene hadde sikkert syntes det har vært kjempegøy å knekke små trær og greiner i skogen også, men det får de ikke gjøre-da de lærer å ta vare på naturen.

Ungene kan da ikke få lov til "alt" bare fordi at det er gøy-sånn satt på spissen altså

Det er vel like så mye denne bruk og kast mentaliteten jeg vil til livs, og at ungene faktisk er i stand til å ta en god del ansvar selv.
Lære seg og ta vare på tingen sine. Vi lever i et overflodsamfunn, og det gjør meg kvalm.

Ønsker ikke at ungene skal slutte å ha det gøy, men at det er en arena og tid for alt.
Kanskje en klage til produsenten er innafor her, men tviler på at den er produsert for skarpe steiner i trå fart.

mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 15:44   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mille mari, her.

Det er vel like så mye denne bruk og kast mentaliteten jeg vil til livs, og at ungene faktisk er i stand til å ta en god del ansvar selv.
Lære seg og ta vare på tingen sine. Vi lever i et overflodsamfunn, og det gjør meg kvalm.

Dette syns jeg er en helt annen problemstilling enn den du la fram i hovedinnlegget. Jeg er helt enig i at barn skal lære seg verdien av ting, men jeg syns aktivitetene du beskriver er helt vanlige vinteraktiviteter for barn i den alderen du har. Man kan ikke forvente at små barn ikke skal kunne utfolde seg i vanlig lek ute fordi de skal være redd for å ødelegge klærne sine. Enten må du lappe de dressene du har, klage til produsenten eller kle dem i klær som har ekstra padding i baken.

Barfrost-tida er utfordrende i Norge, og den sliter på klærne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 16:02   #6
mille mari
Fullverdig medlem

mille mari sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dette syns jeg er en helt annen problemstilling enn den du la fram i hovedinnlegget. Jeg er helt enig i at barn skal lære seg verdien av ting, men jeg syns aktivitetene du beskriver er helt vanlige vinteraktiviteter for barn i den alderen du har. Man kan ikke forvente at små barn ikke skal kunne utfolde seg i vanlig lek ute fordi de skal være redd for å ødelegge klærne sine. Enten må du lappe de dressene du har, klage til produsenten eller kle dem i klær som har ekstra padding i baken.

Barfrost-tida er utfordrende i Norge, og den sliter på klærne.

Mener ikke at barna ikke skal kunne leke, men at de voksne bør veilede
Ikke bare stå med "hendene i lomma" og se på.
Det er en liten og oversiktlig barnehage.
Vi har tilsammen 6 barn, men ikke opplevd noe i nærheten med våre 4 andre barn da de gikk i barnehagen.
Kan ikke huske at de guttene var særlig mye roligere.
Dressene kan ikke lappes. De er totalt flærra opp på rompe og ben.

Ok. Henlegger saken! Ikke grunnet bevisets tilling, men pga juryens dom

mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.