Sv: Kvinner får mindre hjelp fra det offentlige med sine pleietrengende foreldre
Jeg er helt enige med dere - og jeg tenker at dette er den reelle årsaken til at kvinner er slitne. Og vi fortsetter mønsteret, bevisst eller ubevisst. Dette er grunnen til at jeg er virkelig kritisk til den ureflekterte holdningen folk har til at jenter og gutter er så forskjellige at man stiller helt ulike krav og har helt ulike forventninger til folk allerede fra barnsben av i forhold til hva vi forventer av dem, avhengig av hvilket kjønn de har.
Senest i går var jeg i familiemiddag og opplevde at min svigerinne involverte den fire år gamle datteren i å rydde av bordet - ikke bare sine egne ting, men hele prosessen - samtidig som den syv år gamle sønnen hennes lekte helt uforstyrret med fetteren og ikke ble bedt om å ta av så mye som sin egen gaffel fra bordet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|