|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du væt på besøk i fengsel | |||
Ja, det har jeg |
![]() ![]() ![]() ![]() |
43 | 25,29% |
Nei, det har jeg ikke |
125 | 73,53% |
Vil ikke avgi svar, men vil se resultatet. |
2 | 1,18% |
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du vært i fengsel?Jeg har vært i fengesel da jeg var med i besøkstjeneste for de innsatte både på Sem og på Berg og i Hof. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du vært i fengsel?Nei, det har jeg ikke.
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du vært i fengsel?Jeg stemte ut fra tittelen. |
![]() |
![]() |
#25 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du vært i fengsel?Jeg har vært og besøkt en som satt på Trøgstad, og synes sammenlikningen med ferie er både forkastelig og latterlig.
![]() |
#26 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Har du vært i fengsel?Nei, det har jeg ikke. Og håper virkelig at jeg noen gang slipper å besøke noen av mine nære og kjære der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har du vært i fengsel?Nei, jeg har aldri vært i fengsel, men jeg går forbi Oslo Kretsfengsel veldig ofte. Det ser unektelig veldig innelåst ut, og frihetsberøvelsen må jo være helt grusom.
Sist redigert av Tjorven : 28-05-07 kl 11:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du vært i fengsel?Har aldri vært i fengsel eller på besøk i fengsel. Ikke kjenner jeg noen heller, så jeg lever nok i en beskyttet og lovlydig boble.
![]() |
#30 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Har du vært i fengsel?Det er ikke mulig å benytte det mer konstruktivt enn hva det gjøres pr i dag, pga store ressursmangler. Når alle midler går til (nesten) nok personale, så sier det seg selv at de innsatte ikke får adekvat oppfølging.
![]() |
#31 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du vært i fengsel?
Og det er dumt. Og uøkonomisk i lengden, etetrsom tilbakefallsprosenten blir høy og fengsler blir arena for planlegging av nye forbrytelser og forming av nye nettverk.
![]() |
#32 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Har du vært i fengsel?Ja, det er det. Og ettervernet er elendig. Det hjelper ikke å få folk rusfri og bort fra miljøet i fengselet, når de er overlatt til seg selv på en hybel når de kommer ut og de eneste "vennene" de har er folk fra miljøet. Dessuten er vel "vi" skeptiske til kriminelle, slik at de har liten eller ingen sjanse til å komme seg bort. For mange blir ensomheten for mye og de oppsøker det eneste miljøet hvor de er godtatt.
![]() |
#34 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Har du vært i fengsel?Boblen min sprakk da jeg hadde samfunnsfag på vgs.
![]() |
#35 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Har du vært i fengsel?En venn av meg har sonet (økokrim). Han hadde det slett ikke ille, altså. Han jobbet mye fysisk, utendørs, og fikk bruke treningssalen mye. Han gikk fra å være pudding til å være SPREK, nøttebrun og uthvilt. Han fikk også psykologbehandling i fengselet og ble løslatt i mye bedre shape enn han hadde vært på mange år. Hans samboer, som måtte være alenemamma med tre barn mens han sonet i over ett år, fikk mye større straff.
![]() |
![]() |
#37 |
Absolut ateist
|
Men de har jo de letteste soningsforholdene.
![]() |
#39 |
Epikur
|
Jeg hadde også samfunnsfag på VGS, i tillegg sosiologi fra universitetet. ble ikke kriminell eller kjent med noen kriminelle av det. Så at jeg lever i en ikke-kriminell lovlydig boble sammen med vennene mine er sant, men at jeg ikke vet eller ser eller forstår at det det finnes kriminelle og kjenner til noe av problematikken er en helt annen sak.
![]() |
#40 |
Absolut ateist
|
Ehm, studietur.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|