|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Har aldri gjort 2 timers lekser på videregående (er født i 72), men har heller ikke gått på studiespesialisering (allmennfag den gangen)
__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Det har vel litt å si. Dem jeg gikk med, gjorde stort sett lekser hele kvelden og en del i helgen. Det er selvsagt litt over normalen. Men om de har 3-4 ulike fag hver dag og forbereder seg ca en halvtime til hver, vil det ta ca 2 timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 18.511
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Jeg gikk allmennfag (naturfag) og det var slett ikke vanlig med 2 timer lekser hver dag. Vi hadde stort sett lange dager på skolen, tror sjelden jeg var hjemme før 3. Jeg gjorde nok for lite, men hadde jeg brukt en time hver dag (og litt ekstra en sjelden gang ved behov), hadde jeg vært veldig godt i rute. Men som sagt, er det godt mulig det er endret nå, med færre undervisningstimer og mer selvsetndig arbeid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Nei. Dette avhenger jo litt av hver enkelt skoles timeplan og litt av hvor mange fag man har, men de fleste er nok på skolen til 1430-1530 flere ganger i uka. Tror hva man regner som en lang dag er ganske relativt, og også var det den gangen gitt |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Jeg husker vi syns det var en ekstrem overgang å måtte være på skolen helt til kl 15.
__________________
Nå også med avatar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Jepp, men her ble det jo påpekt at det var en lang dag når man var hjemme til klokken 1500. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Vi var hjemme litt over 15, så det var jo ikke noen lang dag sånn egentlig. Overgangen til lærerskolen var også stor, der var vi ferdige rundt kl 16.
__________________
Nå også med avatar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 18.511
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Nei, ikke i seg selv, men om man så skal bruke minimum to timer på lekser, så synes jeg vel det begynner å bli en ganske lang dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Med forberede seg mener jeg altså å forberede det som skal leveres inn da. Type rapporter og innleveringer.
Ja, det vil nok være veldig subjektivt. Jeg synes ikke akkurat det er en lang dag at en 18-åring er ferdig med alt av skolearbeid klokken 1700, hvis man tar utgangspunkt i tanken om å komme hjem klokken 1500. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 18.511
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Det blir nok fort subjektivt og preget av egne erfaringer ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Eh ja. Ellers får man jo ikke gjort noe særlig hjemmearbeid? Sånn har det jo alltid vært (mener jeg da). Nå er jo også en vanlig arbeidsdag veldig relativt, kjenner ikke så mange som bare jobber 8 timer daglig heller.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
__________________
Nå også med avatar ![]() Sist redigert av polarjenta : 17-11-14 kl 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|