Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det greit å holde en så liten gruppe utenfor?
Nei 91 83,49%
Ja 18 16,51%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-14, 19:39   #1
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: 4 av 13 barn på avdelingen ble ikke invitert i bursdag

Stemte nei, men hadde ikke reagert i en slik setting selv. Hadde bare forklart sønnen min at det var årskullet over som var invitert. Det hadde han skjønt fint selv om han bare er 4 år.'

Hadde jeg skullet hatt denne bursdagen hadde jeg sikkert invitert alle - eller eventuelt invitert den ene fireåringen på privaten.

Gammel 19-11-14, 19:43   #2
mille mari
Fullverdig medlem

mille mari sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Stemte nei, men hadde ikke reagert i en slik setting selv. Hadde bare forklart sønnen min at det var årskullet over som var invitert. Det hadde han skjønt fint selv om han bare er 4 år.

Men det er jo ikke bare de over.
4 åringen min skjønner dette også, og kommer sikkert til å akseptere det. Men det er prinsippet som blir helt feil.
Men god at flertallet ser verdien av å ha hele gruppa og ikke bare 9 av 13.

mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 19:48   #3
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

At en utenom inviteres fordi man er ekstra mye sammen med denne, er helt normalt - men burde vært gjort privat.

Så lenge det er naturlige grupper (alle jentene, alle guttene, alle i et årskull, alle jentene på et årskull, alle guttene på et årskull) så hadde verken jeg eller sønnen min blitt skuffet - selv om det dessverre var litt få som ble igjen denne gangen. Derfor hadde jeg nok rasket med meg de siste fire også kjenner jeg meg selv rett - jeg er nemlig veldig nøye på at alle inviteres på skolen.

Det er likevel forskjell på hva jeg ville gjort selv og hva jeg forventer av andre. Naturlige grupper har alltid vært greit.

Gammel 19-11-14, 20:20   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At en utenom inviteres fordi man er ekstra mye sammen med denne, er helt normalt - men burde vært gjort privat.

Så lenge det er naturlige grupper (alle jentene, alle guttene, alle i et årskull, alle jentene på et årskull, alle guttene på et årskull) så hadde verken jeg eller sønnen min blitt skuffet - selv om det dessverre var litt få som ble igjen denne gangen. Derfor hadde jeg nok rasket med meg de siste fire også kjenner jeg meg selv rett - jeg er nemlig veldig nøye på at alle inviteres på skolen.

Det er likevel forskjell på hva jeg ville gjort selv og hva jeg forventer av andre. Naturlige grupper har alltid vært greit.

Ja. Dette med å se verdien av å ta med "hele gruppen" som hi sier kommer litt an på hvilken gruppe man orienterer seg ut fra. Det er lett å få noen til å føle seg utenfor nærmest uansett. Det kan godt være andre barn som også er naturlige spinnoffinnbydelser av å utvide. Situasjonen ble uheldig, men jeg hadde ikke reagert veldig på noe annet enn synlige innbydelser på plassene. Det er den sikreste oppskriften på såre bursdagsfølelser uavhengig av hvordan man deler inn.

Sist redigert av Katta : 19-11-14 kl 20:26.
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 21:29   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg tror iallefall jeg ville tatt opp det faktum at barnehagen syns det er greit å dele ut invitasjoner på den måten når ikke alle er bedt. I alle de barnehagene jeg har jobbet så har kriteriet vært at dersom de skal deles ut i barnehagen så må alle bli invitert.

I barnehagen og nå på skolen gjelder dette. Skal lappene henges opp/deles ut der, skal det være til hele gruppen (på skolen evt. alle jentene/guttene). I barnehagen tok de opp dette på et foreldremøte. Det var en big deal for barna med invitasjoner, og det å være en av dem som ikke fikk var alltid kjipt og ikke alltid like lett å skjønne for barna. Det kunne også påvirke leken utover dagen og til og med neste dag.

Så nei, jeg synes ikke dette var greit.

Gammel 19-11-14, 20:12   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Stemte nei, men hadde ikke reagert i en slik setting selv. Hadde bare forklart sønnen min at det var årskullet over som var invitert. Det hadde han skjønt fint selv om han bare er 4 år.'

Hadde jeg skullet hatt denne bursdagen hadde jeg sikkert invitert alle - eller eventuelt invitert den ene fireåringen på privaten.

Enig i alt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.