Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-07, 20:12   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?

Sitat:

Hvor mange av oss kan si med hånden på hjertet at vi ikke har gjort ting for å forbedre utseendet - eller at vi ikke bryr oss om utseendet? Jeg tenker på alt fra slanking til sminke. Er vi virkelig så likegyldige? Jeg er ikke det.

Jeg skjønner ikke hva det å bry seg om hvordan en ser ut henger sammen med det sykelige som fører til at man ikke føler seg god nok med mindre en er anorektisk eller har operert det ene og det andre, og det å vrenge av seg klærne foran kamera og det at media fremstiller et kvinnefiendtlig kvinnebilde. Jeg ser virkelig ikke sammenhengen.

Sitat:

Forhåpentligvis svinger pendelen etterhvert andre vei, men vi må bidra vi også, ikke bare lene oss tilbake og tro at "det skjer ikke våre døtre". For det kan det. Vi er egentlig ikke noe "bedre" enn dagens ungdom. Vi er bare vokst opp med litt mer bluferdighet - og jeg tipper at jeg ikke er den eneste som er bittelitt misunnelig på ungdommen som tør vise seg fram,

Minsunnelig? Nei, det er jeg så langt fra som jeg kan komme. Jeg synes det er direkte tragisk med all den kroppsfokuseringen, og jeg synes synd på dem som er så opptatt av sex, kropp og nakenhet.

Emneord
feminisme

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.