Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-14, 12:52   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uggs - kan dere som har erfaringer med Uggs ta en titt?

Ja, de blir sånn hvis de blir våte. De tåler ikke vann. Mine er også slik. Men hvis dere har andre som ikke har blitt sånn så kan det jo være man kan klage. Jeg gadd ikke, fordi jeg fikk jo egentlig streng instruks om å holde de tørre.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 12:56   #2
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jøss så merkelig. Vi kjøpte Ugg i New York for mange år siden som hun brukte MYE over to år. Det var den vinteren det var masse snø i Oslo også. De var jo våte hele tiden men da de tørket var de helt fine igjen?
Jeg har også et gammelt par Ugg jeg går med og de blir jo ofte søkk våte (uten at de blir gjennomvåte) - men har aldri fått permanente merker. De tørker og blir helt fine igjen.

Derfor er dette helt nytt for oss.

Men impregnerer du dine med Ugg sprayen eller en annen impregneringsspray? Det er første gang jeg bruker Ugg sprayen og den virket jo helt annerledes en annen impregneringsspray.

Sist redigert av Lisa : 07-12-14 kl 13:03.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 13:04   #3
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Leser forøvrig på nett at man bør bruke litt Zalo i varmt vann men det føles jo helt feil på nye støvler som overhode ikke er skitne. Kun våte etter en dags bruk.

Gammel 07-12-14, 13:10   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Hmm. Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde tatt sjangsen på å sette igang med zalovask av skoene jeg. Går det ikke an å høre om de har noen tips hos forhandleren da? De har jo eget viskelær for å fjerne flekker på skoene med (), så det er meget mulig de vet hva man skal gjøre.

Og del det gjerne her om du finner noe som funker. Jeg har noen par som trenger litt gjennoppliving .

Gammel 07-12-14, 13:02   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Min erfaring er også at de blir slik når de blir våte og at impregneringsspray egentlig ikke hjelper så mye. Mitt siste par UGG i den typen skinn ble riktig så skjoldete etter hvert (jeg tok ikke veldig godt vare på dem heller, altså, men sprayet dem innimellom). Til slutt kjøpte jeg UGG Adirondack . Men de er vel neppe "de kule" blandt kidza.

Det største problemet når UGG-skoene blir våte på den måten der mange nok ganger, går skinnet i oppløsning og man får revner ved sålen osv. :btdt:.

Jeg har aldri klagd på de parene mine som har blitt slik, men det er vel fordi jeg alltid har gått ut ifra at skoene ikke egentlig er laget for norsk klima. Hvis de har sagt noe annet til deg der du kjøpte det, hadde jeg prøvd å legge inn en klage. Skader jo ikke.

Gammel 07-12-14, 19:23   #6
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Ja, de blir sånn hvis de blir våte. De tåler ikke vann. Mine er også slik. Men hvis dere har andre som ikke har blitt sånn så kan det jo være man kan klage. Jeg gadd ikke, fordi jeg fikk jo egentlig streng instruks om å holde de tørre.

Mens vi fikk beskjed om å huske på og impregnere før de ble tatt i bruk siden det var så vått forrige uke.

Gammel 07-12-14, 19:56   #7
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Oj. Nå skjønner jeg hvorfor Sannergaten Skotøymagasin er en så populær butikk.

Sender altså e-post søndag kveld og 30 minutter senere får jeg svar fra sjefen som beklager at han er på ferie men sier at slik skal de overhode ikke være. Så han ber meg ta med skoene og komme når han er tilbake fra ferie.

Kundeservice altså.

Gammel 07-12-14, 20:09   #8
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Så bra!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 20:15   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Skoene ble visst "skolen" i e-posten min også ser jeg.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:03.