|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
| Se resultatene: Hva slags gulv? | |||
| Parkett |
|
46 | 67,65% |
| Laminat |
|
17 | 25,00% |
| Noe helt annet |
|
1 | 1,47% |
| Trenger ikke gulv, bruk heller svevesko |
|
4 | 5,88% |
| Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Parkett eller laminat?Jeg synes laminat er for kaldt, dessuten lager mange av dem hard lyd. :skjør: Vi har nylig lagt heltre-gulv i stua, men det ville jeg ikke hatt på kjøkkenet. (Vi har ikke åpen løsning).
|
|
|
#2 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parkett eller laminat?
Da tror jeg ikke du har vært borti de nye på markedet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parkett eller laminat?Det finnes fine gode laminat og mye dårlig parkett. Laminat er vedlikeholsfritt, og kan være pent. Men noen er glatte, det er kaldt og gå på, og det bråker mer i oppholdsrom under. Laminat kan ikke repareres eller fikses når det slites på de mest belastede stedene.
|
|
|
|
#4 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parkett eller laminat?Det kommer helt an på type laminat/parkett. Det én liker trenger ikke andre like så her finnes det jo ingen fasit. Det finnes god laminat og det finnes dårlig parkett. Parkett er vanligvis varmere, men det er mykere og tåler ikke så mye før det får hakk og riper. Fordelen er at en del av skadene kan rettes. Laminat tåler mye mer, men får man først et hakk eller en ripe er det ingenting som kan gjøres utover en eller annen form for fyllmasse hvor resultatet ikke nødvendigvis blir veldig pent. Jeg ville uansett ikke lagt mye penger i noe som uansett skal selges.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|