|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Sv: Hva skjedde da man strammet inn overgangsstønaden? Barna gjør det dårligere på sk
Klart man får bedre tid generelt, det var den "er hjemme fra skolen når barna kommer hjem for å hjelpe med leksene" jeg spurte om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
fri
|
![]() Sv: Hva skjedde da man strammet inn overgangsstønaden? Barna gjør det dårligere på sk
Endringene kom på 90-tallet, og før det kunne man få overgangsstønad til yngste barnet var 10 år. Etter det fikk man kun overgangsstønad for maks 3 år, og det forutsatte at man var under utdanning eller jobbet deltid. De som falt utenom gikk da over på andre sosialstønader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Leser
|
Ja, OK. Jeg leste det som om "tid til å hjelpe med lekser" heller enn akkurat tidspunktet.
![]() |
#5 |
|
Nei, det var spesifisert i artikkelen HV viser til dette med å være hjemme når barna kommer hjem, nemlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Hva skjedde da man strammet inn overgangsstønaden? Barna gjør det dårligere på skDet er sitatet du quotet i begynnelsen av diskusjonen ikke sant? (det under)
Dette kan også leses som om leddene i setningen er uavhenig av hverandre. Mødrene er ikke til stede når barna kommer hjem fra skolen. Mødrene kan ikke hjelpe til med lekser. Mødrene kan ikke følge opp barna tett. Og det var slik jeg leste det.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|