|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
maler
|
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?
Mine har vært av opp-og-frem-og-fort-stor-typen. Å bruke bag forbi 6 mnd hadde vært mulig for størrelsen på baggen, men ungen var på et vis ikke baby lenger.
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Min eldste hadde teutonia mistral. Hun var jo hele 55 cm da hun ble født, så hun ble raskt lagt i sportsvogndelen. Hun var neppe mer enn rundt fire måneder da tenker jeg.
|
|
|
#63 |
|
Personlig pessimist
|
Minsten tok sine første skritt da han var 10 måneder (8,5 korrigert!), men siden han oftest brukte vognen til soving så brukte vi bagen mye fremdeles. Men vi brukte begge deler i den alderen.
|
|
|
|
#64 |
|
|
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Jeg har ikke base til, dessverre. Men rop ut hvis du skulle være interessert likevel, jeg har ikke fått somlet meg ut til å legge det ut for salg ennå.
|
|
|
|
#65 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Jeg har sportsvogndelen stående i gangen. Bruker den ute, og bagen til soving inne på dagtid. Snuppeduppa er snart 10 måneder. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
maler
|
Ja, toern min ble også utsatt for sånn behandling.
|
|
|
#67 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Vi har maxi cosi cabriofix med base, velbrukt og arvet, har fungert utmerket.
|
|
|
#68 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Hva gjør jeg her da? Jeg driver intens forklaring for lillesøster om at "du er snart fire år, du kan gå!" og har ikke tenkt å gi henne vogn, og neste bilstol blir beltestol om et år eller to...
|
|
|
#69 |
|
Øyboer
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Vist du har store barn så er ikke egentlig emmaljunga sine noe for deg. De er stort sett rett over 90cm lang i sportsdelen. Storebror kunne ikke sove i ceroxen vi hadde mer enn til 1,5år. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Fin men for tung konkluderte jeg også, dengang slikt var aktuelt. Men fin er den sånnsett fortsatt. Nå er ikke mine 10 kg som ettåringer da, og hun på snart fire er fortsatt bare 13,noe og derfor et godt stykke fra en beltestol. Men tung vogn og faste hjul var absolutt ikke aktuelt likevel.
|
|
|
#72 |
|
mine har sovet i vår sportsvogn fra emmaljunga (forløperen til nitro) til de sluttet å sove i bhg. Som vel og merke far 2-3 års alder ja, men str var ikke problemet.
|
|
|
#73 |
|
Øyboer
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Uten å kresje i kantene bak? |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, minsten er snart 4,5 år og har bare så vidt bikket 15 kg. Eldste satt bakovervent til han var nesten seks, og jeg tipper det blir lenger for minsten. Begge passerte nok 10 kg mellom 1 og 2 år, men de har begge vokst sent fra 2 til 4 år.
|
|
|
|
#75 |
|
maler
|
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Min straks treåring ligger i nitroen. Han er ganske nær kantene bak hvis han strekker seg helt ut, ja, men gjør det egentlig noe? Det plager ikke han. Han ligger ikke på noe metall. Det er noe av det jeg liker med den vogna, den er jo godt polstra overalt. For ordens skyld: gjennomsnittlig stor treåring på knapt 100cm og 15 kg.
|
|
|
#76 |
|
Helt uten å stange så vidt jeg kunne se, og ikke sa bhg noe heller. Det være sagt så var vel ikke jentungen 90 cm når hun sluttet sove heller da, sånn siden hun er 96 cm nå eller noe sånn.
|
|
|
#77 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Til soving i bhg kjøpte jeg en pent brukt simo sportsvogn, dermed var problemet med kort vogn løst. Så det ville ikke vært noe minus for meg med litt kort vogn altså.
|
|
|
#78 |
|
Curlingkone
|
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Om jeg skulle kjøpt vogn nå i dag hadde det blitt den nye brio go med lufthjul. Sinnsykt herlig vogn å trille. Jeg har en 2012-modell jeg elsker. Men den nye er enda bedre. Bag med relativt god plass.
|
|
|
#79 |
|
Curlingkone
|
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Ang emmaljunga så forstår jeg ikke hvordan noen kan like en vogn som er så stor ogtung som den. Kjøpte en citycross med sportsdel for å slippe å ha ungen fra meg i tfk-en. Både jeg og mannen svertet og bannet over den vogna. Makan til drog... bare så vidt jeg klarte å strekke armenemi e rundt vogna og løfte den inn i bilen.
|
|
|
#80 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Jeg hadde TFK med multix-Bag til minste. Den brukte jeg til hun var rundt året. Veldig kjekt å kunne endre fra liggebag til sittebag. Og så hadde jeg henne vendt mot meg. Se video, (Kilde: youtube.com) Solgte vogna når hun var 1,5 og byttet til Babyjogger city mini gt, siden vi ikke bruker så mye vogn og ville ha en som var lett å ta med seg. Veldig fornøyd med den, så ville nok vurdert Elite-modellen om jeg skulle hatt ny vogn med bag. På bilstolfronten har vi bare hatt Maxicosi cabriofix med base til begge. Fornøyd med det da. Har hatt små unger, så de har brukt det til de har passert året.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|