|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vi som solgte landet av Morten StrøknesJeg kjenner ikke Entra-case Hvis de GIR den bort så virker det jo teit.
|
|
|
#2 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vi som solgte landet av Morten StrøknesJeg kjøper bare ikke "ikke eie for kun å eie", når de dvs regjeringen ikke sier hva de skal gjøre med pengene i stedet. Investere utenlands? Bygge opp sterkere forskningsmiljøer i Norge? Nå tror jeg ikke de sitter så lenge at de får solgt seg ned i alt de har varslet om, men det blir liksom ikke det samme for kommende generasjon å eie noen gater i London som å ha store, norskeide bedrifter. Å selge seg ned er jo ensbetydende med at det havner på utenlandske hender, Røkke har vel ikke å råd å kjøpe alt... Hadde disse selskapene gått dårlig, kunne jeg skjønt dette (logisk, om enn ikke ideologisk).
|
|
|
#3 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vi som solgte landet av Morten Strøknes
Dette får meg til å tenke på det som på engelsk heter Public Private Partnerships (klarer ikke huske hva det heter på norsk). Det har hatt katastrofale konsekvenser i form av at det tross alt har blitt mye dyrere for offentlige institusjoner å leie av private på langt sikt når de har overtatt dette ansvaret og tar seg av bygg og vedlikeholdt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|