Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Smatter og/eller slurper du?
Ja, jeg både smatter og slurper. 1 0,80%
Jeg gjør en av delene. 6 4,80%
Jeg har smattet, slurpet eller begge deler, men lover å slutte. 4 3,20%
Nei, hjelpes. Neineineinei. 114 91,20%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-15, 15:55   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei, ingen av delene.
Om noen rundt bordet slurper eller slafser kan jeg finne på å herme overdrevent, det tar som regel ikke lang tid før det stopper. (Jeg blir bare fnisete når noen spiser med høye lyder.)

Slafsing på tyggis derimot er noe av det aller, aller verste jeg vet. :grøss:

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 18:22   #2
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Om noen rundt bordet slurper eller slafser kan jeg finne på å herme overdrevent, det tar som regel ikke lang tid før det stopper.

Tuller du? Det er jo ekstremt uhøflig.

Hos oss snakker vi tildels med mat i munn. Vi er helt klart barbarer!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 18:43   #3
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Grøss. Hadde en kollega som alltid spiste med åpen munn. Ikke slafsing, men ekkelt. Jeg misliker også de som dinger bestikket mot tennene når de spiser.

Gammel 30-01-15, 22:22   #4
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg hører helt klart ikke til røkla her inne: Jeg slurper varme drikker og ofte suppe også.

Dog smatter jeg ikke og jeg spiser med lukket munn. Kan ikke si jeg reagere så mye.på andre, tror ikke jeg gjør det i hvert fall. Men, det er et stort MEN her: Jeg har av og til en klikkelyd i kjeven når jeg tygger, den blir jeg sprø av!

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 00:22   #5
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg hører helt klart ikke til røkla her inne: Jeg slurper varme drikker og ofte suppe også.

Dog smatter jeg ikke og jeg spiser med lukket munn. Kan ikke si jeg reagere så mye.på andre, tror ikke jeg gjør det i hvert fall. Men, det er et stort MEN her: Jeg har av og til en klikkelyd i kjeven når jeg tygger, den blir jeg sprø av!

Samme her. Jeg slurper i meg kokvarm kaffe om morgenen, det beste som er!

Og jeg klikker. Det er dog mye mer irriterende en både smatting og slurping.

Gammel 31-01-15, 09:59   #6
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Samme her. Jeg slurper i meg kokvarm kaffe om morgenen, det beste som er!

Og jeg klikker. Det er dog mye mer irriterende en både smatting og slurping.

Nå må jeg høre med mamma om jeg har en tvilling.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 12:09   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, selvsagt gjør jeg ikke det, og jeg foretrekker selvsagt at andre også lar være. Men jeg hadde reagert mer på dette..:

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Om noen rundt bordet slurper eller slafser kan jeg finne på å herme overdrevent, det tar som regel ikke lang tid før det stopper.

Det å overreagere på lyder, særlig lyder andre lager, er forresten en diagnose: http://en.wikipedia.org/wiki/Misophonia

Sitat:

People who have misophonia are most commonly angered by specific sounds, such as slurping, throat-clearing, people clipping their nails, brushing their teeth, chewing crushed ice, eating, drinking, breathing, sniffing, talking, sneezing, yawning, walking, chewing gum, laughing, snoring, typing on a keyboard, coughing, humming, whistling, singing; saying certain consonants; or repetitive sounds.[11] Sufferers experience fight/flight symptoms such as sweating, muscle tension, and quickened heartbeat. Some are also affected by visual stimuli, such as repetitive foot or body movements, fidgeting, or movement they observe out of the corners of their eyes. Intense anxiety and avoidance behavior often develops, which can lead to decreased socialization. Some people feel the compulsion to mimic what they hear or see.[12] Mimicry is an automatic, non-conscious, and social phenomenon. It has a palliative aspect, making the sufferer feel better. The act of mimicry can elicit compassion and empathy, which ameliorates and lessens hostility, competition, and opposition. There is also a biological basis for how mimicry reduces the suffering from a trigger.[6]

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.