|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Er skoleuniform et alternativ å vurdere? | |||
| Nei, barn skal ikke uniformeres, men må få kle seg individuelt |
|
42 | 36,52% |
| Nei, skoleuniform vil bli for dyrt |
|
1 | 0,87% |
| Kanskje, jeg er usikker |
|
23 | 20,00% |
| Ja, dette bør vurderes |
|
27 | 23,48% |
| Ja, dette bør innføres |
|
18 | 15,65% |
| Hoppetau |
|
4 | 3,48% |
| Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Veskedebatt]Hvordan stiller du deg til skoleuniform?Foreldre må lære seg å si nei. Hvis vi skal bruke penger på noe burde det være betalt lunsj på skolen, men jeg er egentlig i mot det også. Jeg vet ikke åssen det er her jeg bor, men med tre jenter kan jeg garantere for at ingen av dem kommer til å ha dyre vesker. Jeg skjønner ikke greia med å spare selv heller, med mindre de får seg en betalt jobb da. Jeg regner med at jeg kommer til å ha god kontroll på hva mine unger skal få bruke sparepengene til i mange år framover enda.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: [Veskedebatt]Hvordan stiller du deg til skoleuniform?
Min datter kjøpte datamaskin for penger hun selv hadde spart. Når vi inviterer alle jentene i klassen i bursdag får hun gjerne 1500 kroner. Plusser vi på pengegaver fra oldemor og besteforeldre blir det også noen hundrelapper. Så det er ikke sånn at alle barn som sparer selv egentlig får pengene av foreldrene. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Og sønnen vår sparte i fire år før han hadde penger til den datamaskinen han ønsket seg. 40 kr i ukepenger, noen få hundre fra venner til hver bursdag, veldig lite utenom det. Det er fullt mulig, hvis det er det man virkelig ønsker seg.
|
|
|
#4 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Poenget er at de ikke har tjent dem sjøl. Det er forskjeller på ressurser i ulike familier. Vår datter fikk 350,- til sammen i sin bursdag i desember. Da ba vi alle jentene i klassen. Ungene har en oldemor og alle tre fikk en felles pott på 1500 kr. til jul og da bestemte vi hva de skulle bruke dem til.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|