|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Er skoleuniform et alternativ å vurdere? | |||
| Nei, barn skal ikke uniformeres, men må få kle seg individuelt |
|
42 | 36,52% |
| Nei, skoleuniform vil bli for dyrt |
|
1 | 0,87% |
| Kanskje, jeg er usikker |
|
23 | 20,00% |
| Ja, dette bør vurderes |
|
27 | 23,48% |
| Ja, dette bør innføres |
|
18 | 15,65% |
| Hoppetau |
|
4 | 3,48% |
| Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: [Veskedebatt]Hvordan stiller du deg til skoleuniform?
Nå er en 1988-krone nesten to 2015-kroner. Jeg kommer ikke fra en velbemidlet familie, men fikk en god slump penger til konfirmasjonen, der jeg kunne hatt råd til tre slike vesker om jeg hadde følt for det.
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Sv: [Veskedebatt]Hvordan stiller du deg til skoleuniform?
Det er enorme forskjeller mellom de som har mest og de som har minst. Vi bor i en slik skolekrets. Da synes jeg det er et poeng å lære barna at om man har veldig veldig veldig lyst på en veske til 7-8.000 er det likevel ikke greit å kjøpe den og bruke den på skolen hvis man ser litt ut over sin egen lille verden.
Og hvordan skal det gjennomføres? Offentlig anbudsrunder for hver skole, kommune eller for landet? Der man kanskje ender opp med ny leverandør etter 2-3 år som gjør at skoleuniformer (= alt av klær og utstyr man trenger på skolen for alle sesonger) må byttes ut selv om man egentlig kunne arvet av søsken eller andre familier? Nei, dette har jeg veldig lite tro på altså.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|