|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Ja hallo, det er Tinetoff?
|
|
|
#4 |
|
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Har bare mobil og de fleste som ringer meg skal faktisk til meg
|
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Jeg sier: "Hei, det er Bauche"
|
|
|
#6 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Hvis jeg er hjemme eller det er mobilen pleier jeg å si hallo det er livit...
|
|
|
#7 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Av en eller annen grunn så har jeg satt på et "ja" først. "Ja,hei det er Billa..." Hva det jaet gjør der aner jeg egentlig ikke
|
|
|
#8 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?"Hallo det er Tuneland" sier jeg. Jeg sier det visst litt utydelig av og til, for jeg har fått kommentarer på hvorfor jeg sier hallo til meg selv - de tror jeg sier "Hallo Tuneland".
|
|
|
#9 |
|
Audacious
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Jeg presenterer meg i hustelefonen og hvis det er et ukjent nummer på mobilen. Når det er et kjent nummer på mobilen (eller rettere sagt et navn) så føler jeg egentlig at vedkommende da har introdusert seg, derfor sier jeg bare "Hei!".
|
|
|
#11 |
|
Ustabil
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Jeg bruker for det meste fullt navn, men også mange ganger bare fornavn. Og da sier jeg :"Ja, det er Bina." Ingen betoning, verken glad eller spørrende. Ja-et først er bare fordi jeg av erfaring vet at det første ordet ofte ikke blir hørt, så hvis jeg sier navnet med en gang så blir det borte for den som er i andre enden. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Superaktiv
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Da sier jeg ; Hei det er "petra"! Eller; Hva er det nå da??
|
|
|
#13 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Jeg sier
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Jeg sier hei eller hallo. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ferdiglada
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?"Hei, det er Tussa?" Med spørsmålstegn, for det er i eit spørrande tonefall. Er det litt rart skal tru?
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Jeg sier som regel bare "Hallo?" eller "Hei Ola!" evnt. hvis det er fra mobilen til en jeg kjenner godt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
snur
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?Hvis det er noen jeg kjenner sier jeg bare hei eller hallo i en tone som viser at jeg vet hvem som ringer. Er det ukjent nr. sier jeg: "hei det er Karina" (som jeg faktisk heter
|
|
|
#18 |
|
Fornøyd
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?
Jeg også.
|
|
|
#19 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?" Hei det er Susse " (som jeg jo slett ikke heter nei) Det samme sier mann og barn. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
kamerat
|
Sv: Hva sier du når du tar telefonen?
Nei. Vanskelig spørsmål.
|