|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har vi verdier som er viktigere enn religiøse verdier?
Jeg mener ikke de er religiøse. Det jeg lurer på er om disse verdiene skal kunne styre over religiøse verdier som går på tvers av disse. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja alle religioner er særdeles kvinnefiendtlige spør du meg. Men ut fra tittelen i tråden høres det ut som du mener disse verdiene er religiøse.
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Har vi verdier som er viktigere enn religiøse verdier?Jeg vet heller ikke om jeg forstår spørsmålet, men mener at menneskerettighetene, barnekonvesjonen og prinsipper om at alle er like mye verd, og at man skal ha ytringsfrihet, skal vinne dersom disse er i konflikt med religionsutøvelse.
|
|
|
#4 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, omskjæring av guttebarn er jo et veldig godt eksempel. Om denne praksisen ikke skulle være lovlig innenfor religionsfrihet ville f.eks. ingen jøder kunne leve i Europa hørte jeg Forstander av Mosaiske Trossamfunn si nylig. Så her er det nok mange hensyn som veier tungt, ingen europeiske land har forbud mot omskjæring på guttebarn så vidt jeg vet.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|