|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant
Ja, det får man virkelig si. Jeg husker at i min konfirmasjon fikk jeg typisk en femtilapp av venner. Konsumprisjustert tilsvarer dette rundt 100 kroner i dag. Sånn for å ha noe å sammenligne med.
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
My thoughts exactly. Jeg sjekket på ssb.no, og den hundrelappen mine foreldre gav bort til venners barn for 22 år siden, da jeg var konfirmant, tilsvarer 150 kr i dag. Jeg synes det virker som om konfirmasjonsgreia har tatt helt av. Mine foreldre tenkte å gi et barnebarn 5.000 kr i konfirmasjonsgave. De fikk tilbakemelding fra andre på at det var litt lite. Jeg ble helt |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Enig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Vanskelig det der. Heldigvis fem år til for min del. Hun har allerede nå sagt hun gjerne ønsker seg bunad, så får hun bestemme selv om hun ønsker en fra Rogaland eller Vest-Agder. Antar det blir det hun får fra meg.
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmantHun får sølv også. Det er en brukt bunad. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Mine fikk klær (bunad til jenta), fest og ti tusen. Jeg skjønner ikke at det er noe å bli satt ut av? Andre sparer til barna på konto eller i fond, noen gir forskudd på arv og vi valgte pengebeløp til konfirmasjonen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmantNei, jeg vet du ikke skjønner det, men jeg blir det altså. Men du trenger ikke rettferdiggjøre det for min del. Det kan hende vi også gir et større pengebeløp, vi har ikke bestemt det ennå. Men det jeg blir mest satt ut av er ikke det faktum at du (eller enkelte) gjør det, men at det tydeligvis er vanlig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Enig. Min datter ble konfirmert i går, og hun nektet å telle pengene. Hun var helt ille berørt der hun stod og tok i mot. Fikk 10 000 kr av mormor og samboeren, og da måtte hun rope bort meg og spørre om mormor hadde skrevet feil.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|