|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Bare trådtittelen "Bytter feminister etternavn?" og en del av innleggene i den tråden forklarer hvorfor jeg ikke kaller meg feminist. Jeg liker ikke denne hemningsløse koblingen til kjønn i enhver anledning og mener den motvirker likestillingen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?
Kan du gi noen eksempler på hemningsløse koblinger til kjønn?
|
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Så du synes det er uproblematisk at det annonseres så forskjellig mot jenter og gutter?
|
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Ja, jeg har ikke så store problemer med det. De kunne gjerne droppet det, men det er ikke viktig for meg. Tror det går greit. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Jeg tror dette er en av mange ting som er med og påvirker hvordan jenter og gutter har det og hvilke rammer de får for å utvikle seg. Å ikke skulle diskutere det eller være bevisst på det, er veldig uklokt i likestillingssammenheng, mener jeg.
|
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Jeg er helt enig med deg i at om feminisme var å være for likestilling, ville jeg (og flere med meg) kalt seg feminist. Så her føler nok folk forskjellig ja.
Ja vel. Ja, det mener altså ikke jeg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har rett, ingen grunn til å ta på vei. Det går greit å ta mannens etternavn også fordi du vil at familien skal ha samme navn (ville ikke mannen din det?) og er det så farlig med rosa og blå bøker? Og hvorfor skal nå ikke damer spille volleyball i bikini når de engang har kroppen til det? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Når har Erna og Siv sagt noe i den gata?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|